HEMŞİRELİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2062 Uygulamalı İstatistik Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Tanımlayıcı ve yorumlayıcı istatistik tekniklerinin uygulanması ve yorumlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Örneklem dağılımı kavramı ve dağılımların kullanılarak olasılık hesapları
2. Populasyon ortalaması ve oranları için güven aralığı oluşturulması
3. Hipotez testlerini temel özellikleri ve anakütle ortalaması ve oranı için hipotez testleri
4. Ortlamalar ve oranların farkları için hipotez testler
5. Varyans analizleri
6. Ki-kare test uygulamaları
7. Basit regresyon analizlerinin nasıl kullanıcalağı ve sonuçların nasıl yorumlanacağı

Dersin İçeriği

Örneklem ve örneklem dağılımları
Örneklem dağılımlarının özellikleri
Nokta ve aralık tahmini
Anakütle ortalaması için güven aralığı
Anakütle oranı için güven aralığı
Tek örneklem için hipotez testlerin temel özellikleri
Ortalama ve oran için hipotez testleri
İki-örneklem: Ortalama testi
İki-örneklem: Oran testi
Tek yönlü varyans analizi
Çift yönlü varyans analizi
Ki-kare ve parametrik olmayan testler
Basit regresyona giriş

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örneklem ve örneklem dağılımı
2) Nokta ve aralık tahminleri
3) Örneklem dağılımın özellikleri
4) Anakütle ortalaması için güven aralığı
5) Anakütle oranı için güven aralığı
6) Tek örneklem için hipotez testlerinin temel özellikleri
7) Ortalam ve oran için hipotez testi
8) Ders tekrarı
9) İki örneklem: Ortalama farkları için testler
10) İki örneklem: oran farkları için testler
11) Varyans analizi
12) Ki-kare testleri ve parametrik olmayan testler
13) Basit regresyona giriş
14) Ders tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Basic Business Statistics Concepts and Applications
Mark L. Brenson, David M. Levine, Timothy C. Krehbiel, Pearson Education Prentice Hal.
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek.
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek.
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek.