ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2062 | Uygulamalı İstatistik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tanımlayıcı ve yorumlayıcı istatistik tekniklerinin uygulanması ve yorumlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Örneklem dağılımı kavramı ve dağılımların kullanılarak olasılık hesapları 2. Populasyon ortalaması ve oranları için güven aralığı oluşturulması 3. Hipotez testlerini temel özellikleri ve anakütle ortalaması ve oranı için hipotez testleri 4. Ortlamalar ve oranların farkları için hipotez testler 5. Varyans analizleri 6. Ki-kare test uygulamaları 7. Basit regresyon analizlerinin nasıl kullanıcalağı ve sonuçların nasıl yorumlanacağı |
Örneklem ve örneklem dağılımları Örneklem dağılımlarının özellikleri Nokta ve aralık tahmini Anakütle ortalaması için güven aralığı Anakütle oranı için güven aralığı Tek örneklem için hipotez testlerin temel özellikleri Ortalama ve oran için hipotez testleri İki-örneklem: Ortalama testi İki-örneklem: Oran testi Tek yönlü varyans analizi Çift yönlü varyans analizi Ki-kare ve parametrik olmayan testler Basit regresyona giriş |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örneklem ve örneklem dağılımı | |
2) | Nokta ve aralık tahminleri | |
3) | Örneklem dağılımın özellikleri | |
4) | Anakütle ortalaması için güven aralığı | |
5) | Anakütle oranı için güven aralığı | |
6) | Tek örneklem için hipotez testlerinin temel özellikleri | |
7) | Ortalam ve oran için hipotez testi | |
8) | Ders tekrarı | |
9) | İki örneklem: Ortalama farkları için testler | |
10) | İki örneklem: oran farkları için testler | |
11) | Varyans analizi | |
12) | Ki-kare testleri ve parametrik olmayan testler | |
13) | Basit regresyona giriş | |
14) | Ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Basic Business Statistics Concepts and Applications Mark L. Brenson, David M. Levine, Timothy C. Krehbiel, Pearson Education Prentice Hal. |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 4 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 2 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 3 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 3 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 4 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 3 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 4 |