LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2212 | Makroekonomi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. DEREN ÜNALMIŞ Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders makroekonomik konulara genel bir bakış sağlayacaktır: çıktı, istihdam, işsizlik, faiz oranları ve enflasyonun belirlenmesi. Para ve maliye politikaları, kamu borcu ve uluslararası ekonomik konular tartışılmaktadır. Makroekonominin temel modellerini tanıtır. Öğrencilerin Ekonomiye Giriş II (ECO1212) dersinde ele alınan konuları bilmeleri beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Makroekonomideki temel kavramları açıklayabilir • Mal ve finansal piyasalarında toplam talep analizi yapabilir • Hanehalkı, firma ve politika yapıcıların ekonomik dalgalanmalara kısa ve uzun vadede vereceği tepkileri değerlendirebilir • İstihdam ve ücret dinamikleri çerçevesinde işgücü piyasasının işlevini açıklayabilir. • Phillips eğrisini kullanarak enflasyon ve işsizlik kavramlarını inceleyebilir ve yorumlayabilir. • Para arzının ve faiz oranının ekonomi üzerindeki etkilerini analiz edebilir. • Döviz kuru dalgalanmalarının ekonomilerin performansı üzerindeki etkilerini analiz edebilir. |
Dersin öğretim yöntemleri; Anlatım, Okuma, İşbirlikli Öğrenme, Farklılaştırma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme şeklindedir. Temel makroekonomik kavramlar Toplam talep ve IS/LM modeli Para teorisi IS/LM modeli ve mali ve para politikaları üzerinde etkileri İşsizlik ve reel ücretler İşgücü piyasası Toplam talep ve toplam arz, orta vade yaklaşımları Toplam talep ve toplam arzın mali ve para politikaları üzerinde etkileri Phillips eğrisi, stagflasyon Para arzı teorisi Reel faizler, bono ve hisse senedi fiyatlamaları Alım gücü ve döviz piyasası Döviz piyasası rejimleri Mali kurallar Enflasyon hedefleme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Blanchard Bölüm 1 |
2) | Genel Makroekonomi ve Çıktı, işsizlik ve enflasyon | Blanchard Bölüm 2 |
3) | Mal Piyasası ve Finansal Piyasalar | Blanchard Bölüm 3 |
4) | Finansal Piyasalar | Blanchard Bölüm 4 |
5) | Mal ve Finans Piyasaları: IS-LM Modeli. | Blanchard Bölüm 5 |
6) | Finansal Piyasalar II: Genişletilmiş IS-LM Modeli | Blanchard Bölüm 6 |
7) | İşgücü Piyasası | Blanchard Bölüm 7 |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Phillips Eğrisi (PC), Doğal İşsizlik Oranı ve Enflasyon | Blanchard Bölüm 8 |
10) | IS-LM-PC Modeli | Blanchard Bölüm 9 |
11) | Beklentiler: Temel Araçlar ve Finansal Piyasalar ve Beklentiler | Blanchard Bölüm 14 |
12) | Beklentiler, Tüketim ve Yatırım Beklentiler, Çıktı ve Politika | Blanchard Bölüm 15-16 |
13) | Mal ve Finans Piyasalarında Açıklık | Blanchard Bölüm 17-18 |
14) | Çıktı, Faiz Oranı ve Döviz ve Kur Rejimleri | Blanchard Bölüm 19-20 |
Ders Notları / Kitaplar: | Macroeconomics, Olivier Blanchard, David R. Johnson,8th Edition, Pearson (2021) eTextbook on Pearson: Macroeconomics, Olivier Blanchard, 9th Edition, Pearson (2025) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 2 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |