ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2212 | Makroekonomi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BÜLENT ANIL Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere makroekonomi ve piyasalardaki makroekonomik dengeleri analiz edebilecekleri temel bilgi ve kavramların öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel kavramlar 2. Toplam talep 3. Kısa vade analizi 4. İşgücü piyasası ve ücretler 5. Orta vade analizi 6. Phillips eğrisi, enflasyon ve işsizlik 7. Para arzı 8. Açık ekonomi 9. Açık ekonomilerde iktisat politikaları 10. Diğer para birimleri ve ekonomi üzerinde etkileri |
Temel makroekonomik kavramlar Toplam talep ve IS/LM modeli Para teorisi IS/LM modeli ve mali ve para politikaları üzerinde etkileri İşsizlik ve reel ücretler İşgücü piyasası Toplam talep ve toplam arz, orta vade yaklaşımları Toplam talep ve toplam arzın mali ve para politikaları üzerinde etkileri Phillips eğrisi, stagflasyon Para arzı teorisi Büyüme reel faizler, bono ve hisse senedi fiyatlamaları Alım gücü ve döviz piyasası Döviz piyasası rejimleri Mali kurallar Enflasyon hedefleme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temek makroekonomik meseleler | |
2) | Toplam talep ve Keynesyen model | |
3) | Likidite tercihi teorileri | |
4) | IS-LM modeli, kısa dönemde maliye ve para politikalarının etkileri | |
5) | İşgücü piyasasında istihdam ve reel ücretlerin belirlenmesi | |
6) | Toplam arz modelleri, maliye ve para politikalarının orta ve uzun vadede etkileri. Keynesyen ve Klasik iktisat. | |
7) | Kısa ve uzun dönem Phillips eğrisi. Stagflasyon(Durgunluk içinde enflasyon) | |
8) | Fedakarlık oranı, paranın miktar teorisi | |
9) | Büyüme olgusu | |
10) | Reel faizler, bugünkü değer, tahvil ve hisse senedi fiyatlarının belirlenmesi | |
11) | Refah etkileri, Modigliano ve Friedman modelleri | |
12) | Beklentileri içeren IS-LM. Politika etkileri. | |
13) | Satın alım gücü paritesi, faiz paritesi koşulu, dışa açıklık ve Keynesyen modeli dışa açıklık, para piyasaları ve IS-LM modeli. Politika etkileri. Sabit ve esnek kur rejimleri, politika üzerinde etkileri. | |
14) | Mali kurallar: Denk bütçe, altın kural, istikrar ve büyüme paktı, enflasyon hedeflemesi, Merkez Bankası bağımzsızlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | O.Blanchard “Macroeconomics”, Prentice Hall, 5th Edition 2011 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 3 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 1 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 3 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 1 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 1 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 1 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |