LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2211 | Mikroekonomi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NECİP ÇAKIR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ekonomistlerin mikroekonomik konuları incelerken kullandıkları analitik çerçeveyi tanıtmaktır. Ekonomi, "bir toplumun sınırlı kaynaklarını mal ve hizmet üretmek, ticaretini yapmak ve tüketmek için nasıl kullandığının incelenmesi" olarak tanımlanabilir. Resmen, bireyler ve firmalar gibi ekonomik karar vericilerin motivasyonları ve karşılaştıkları kısıtlamalarla ilgileniyoruz. Alanın para ve iş çalışmalarında çok faydalı olmasına rağmen, aynı zamanda çok yönlü olduğunu ve birçok sosyal konunun analizinde de faydalı bir araç sağladığını anlaşılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • kişisel ve ticari kararlara ekonomik akıl yürütmeyi uygulama becerisini edinecek ve ekonomik kavramların kamu ve özel kaynakların rekabet eden kullanımlar arasında yönetimini ve dağıtımını nasıl etkilediğini anlayabilecek, • bazı karar alma problemlerini inceleyecek ve çözmek için pratik araçlar öğrenecektir - örneğin ekonomik ilişkileri ifade edebilecek ve ekonomik değişkenlerdeki değişikliklerin sonuçlarını tahmin etmek için diyagramları kullanabilecek, • ekonomik kavramları gerçek dünya durumlarına uygulama becerisini geliştirecek, • fırsat maliyeti; kişisel çıkar (teşvikler); arz ve talep; piyasa yapısı ve fiyat üzerindeki etkisi; marjinal analiz ve diğer kavramları hedefleyen dışsallıklar ve mülkiyet hakları gibi ekonomik kavramların anlamı ve alakalılığı konusunda bilgi sahibi olacaktır. |
Giriş Arz ve Talep Tüketici seçim teorisi Firma ve sektörel talepler Tüketici seçim teorisi uygulamaları Üretim teorisi Maliyet teorisi Piyasa yapıları: Tam rekabetçi piyasa Tam rekabetçi piyasa modelinin uygulamaları Tekelci piyasalar Fiyat ayrımcılıkları Tekelci rekabet ve oligopol piyasalar Asimetrik bilgi teorisi Kamu malları ve dışsallıklar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Arz ve Talebin Temelleri | |
3) | Tüketici Davranışı | |
4) | Bireysel ve Pazar Talebi | |
5) | Belirsizlik ve Tüketici Davranışı | |
6) | Üretim | |
7) | Üretim Maliyetleri | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Kar Maksimizasyonu, Rekabetçi Arz ve Faktör Talebi | |
10) | Rekabetçi Piyasaların Analizi | |
11) | Pazar Gücü: Tekel ve Monopson | |
12) | Piyasa Gücüyle Fiyatlandırma | |
13) | Tekelci Rekabet ve Oligopol | |
14) | Oyun Teorisi ve Rekabet Stratejisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Microeconomics, Pearson, 9th Edition, Author(s): Robert S. Pindyck, Daniel Rubinfield; ISBN-13: 978-1-292-21331-6 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 208 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 2 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |