MATEMATİK BİLGİSAYAR
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2211 Mikroekonomi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, ekonomistlerin mikroekonomik konuları incelerken kullandıkları analitik çerçeveyi tanıtmaktır. Ekonomi, "bir toplumun sınırlı kaynaklarını mal ve hizmet üretmek, ticaretini yapmak ve tüketmek için nasıl kullandığının incelenmesi" olarak tanımlanabilir. Resmen, bireyler ve firmalar gibi ekonomik karar vericilerin motivasyonları ve karşılaştıkları kısıtlamalarla ilgileniyoruz. Alanın para ve iş çalışmalarında çok faydalı olmasına rağmen, aynı zamanda çok yönlü olduğunu ve birçok sosyal konunun analizinde de faydalı bir araç sağladığını anlaşılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• kişisel ve ticari kararlara ekonomik akıl yürütmeyi uygulama becerisini edinecek ve ekonomik kavramların kamu ve özel kaynakların rekabet eden kullanımlar arasında yönetimini ve dağıtımını nasıl etkilediğini anlayabilecek,
• bazı karar alma problemlerini inceleyecek ve çözmek için pratik araçlar öğrenecektir - örneğin ekonomik ilişkileri ifade edebilecek ve ekonomik değişkenlerdeki değişikliklerin sonuçlarını tahmin etmek için diyagramları kullanabilecek,
• ekonomik kavramları gerçek dünya durumlarına uygulama becerisini geliştirecek,
• fırsat maliyeti; kişisel çıkar (teşvikler); arz ve talep; piyasa yapısı ve fiyat üzerindeki etkisi; marjinal analiz ve diğer kavramları hedefleyen dışsallıklar ve mülkiyet hakları gibi ekonomik kavramların anlamı ve alakalılığı konusunda bilgi sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Ders Anlatımı, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Bireysel Çalışma, Farklılaştırma, Tartışma ve Problem Çözme şeklindedir.
Giriş
Arz ve Talep
Tüketici seçim teorisi
Firma ve sektörel talepler
Tüketici seçim teorisi uygulamaları
Üretim teorisi
Maliyet teorisi
Piyasa yapıları: Tam rekabetçi piyasa
Tam rekabetçi piyasa modelinin uygulamaları
Tekelci piyasalar
Fiyat ayrımcılıkları
Tekelci rekabet ve oligopol piyasalar
Asimetrik bilgi teorisi
Kamu malları ve dışsallıklar


Dersin Öğretim yöntemleri
• Bireysel Çalışma
• Farklılaştırma
• İş Birliğine Dayalı Öğrenme
• Okuma
• Tartışma
• Problem Çözme
• Anlatım

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Arz ve Talebin Temelleri
3) Tüketici Davranışı
4) Bireysel ve Pazar Talebi
5) Belirsizlik ve Tüketici Davranışı
6) Üretim
7) Üretim Maliyetleri
8) Vize Sınavı
9) Kar Maksimizasyonu, Rekabetçi Arz ve Faktör Talebi
10) Rekabetçi Piyasaların Analizi
11) Pazar Gücü: Tekel ve Monopson
12) Piyasa Gücüyle Fiyatlandırma
13) Tekelci Rekabet ve Oligopol
14) Oyun Teorisi ve Rekabet Stratejisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Microeconomics, Pearson, 9th Edition, Author(s): Robert S. Pindyck, Daniel Rubinfield; ISBN-13: 978-1-292-21331-6
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 38
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 143
Ara Sınavlar 3 6
Toplam İş Yükü 187

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimi teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematik ve bilgisayar bilimlerini, disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek 4
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 3
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik ve bilgisayar bilimleri alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak 4
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek