LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1162 | Sosyal Bilimler için Matematik II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere matematiksel bir temel sağlamak; öğrencilerin matematik bilgi ve becerilerini artırmak ve onları matematikte daha ileri çalışmalara hazırlamaktır. Bu ders boyunca öğrencilere aşağıdaki konular tanıtılacaktır; limitler, türev, integral, çok değişkenli hesap ve uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Matematik alanındaki bilgi ve becerilerini geliştirebilir ve bu alanında daha ileri çalışmalara hazırlanabilir. 2.. Limit ve sürekliliği uygulayabilir. 3.. Türevi tanımlayıp, türev kurallarını uygulayabilir. 4.. Marjinal gelir, marjinal maliyet, marjinal tüketim eğilimi kavramlarını anlayabilir ve ekonomik esneklik kavramını analiz edebilir. 5.. Eğrileri çizebilir; maksimizasyon ve minimizasyon içeren durumları modelleyip çözebilir. 6.. İki veya daha fazla bağımsız değişkenin fonksiyonlarını tanımlayıp değerlendirebilir; Lagranj çarpanlarını içeren problemleri çözebilir. 7.. Ters türevleri ve belirsiz integrali tanımlayabilir; temel integral formüllerini uygular; ve belirli integralleri değerlendirebilir. |
Dersin temel felsefesini uygulama yapmak oluşturmaktadır. Webinarlar vasıtası ile öğrenciler, ders anlatımı ile ilgili konuyu öğrenir; problem saatleri vasıtası ile o konuda pek çok örnek çözerek konuyu perçinleme imkanına sahip olurlar. Problem saatlerinde kalabalık olmayan sınıflar sayesinde öğrencilerin kendi sorularını sorması teşvik edilir; gerekirse ders tekrarı yapılabilir. Webinarlar sırasındaki 3 quiz ile dönem boyunca ders takibi sağlanır ve öğrencilerin eksiklerini görebilmesi beklenir. Ancak 3 quizden 2 tanesi değerlendirmede hesaplanarak öğrencilerin sınav kaçırma ve/ya 1 sınavdan başarısız olsa dahi dersi bırakmaması amaçlanır. Final sınavında dönem boyunca öğretilen tüm konuları kapsayan sorular sorulur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Limit ve Süreklilik | |
2) | Limit ve Süreklilik | |
3) | Türev | |
4) | Türev | |
5) | Türev Konuları | |
6) | Türev Konuları | |
7) | Eğri Çizimi | |
8) | Eğri Çizimi | |
9) | Eğri Çizimi | |
10) | İntegral | |
11) | İntegral | |
12) | İntegral | |
13) | Çok Değişkenli Kalkülüs | |
14) | Çok Değişkenli Kalkülüs |
Ders Notları / Kitaplar: | Introductory Mathematical Analysis, by Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood 13th ed. (or 14th ed.) (IMA) |
Diğer Kaynaklar: | https://www.statlearning.com |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 40 | 80 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 3 |
3) | İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. | |
4) | Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 5 |
5) | Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek. | |
6) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
7) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | 2 |
8) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | |
9) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
10) | Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak | |
11) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak | |
14) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |