LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1162 | Sosyal Bilimler için Matematik II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV Doç. Dr. DEREN ÜNALMIŞ Öğ.Gör. BURAK DOĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere matematiksel bir temel sağlamak; öğrencilerin matematikteki bilgi ve becerilerini genişletmek ve onları matematikte daha ileri çalışmalara hazırlamaktır. Bu ders boyunca öğrencilere limitler, türevleme, integral, çok değişkenli kalkülüs ve uygulamaları gibi çeşitli konular tanıtılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Matematiksel bilgi ve becerilerini geliştirmek ve kendilerini daha ileri matematik çalışmalarına hazırlamak 2. Limitleri ve sürekliliği uygulamak 3. Türev tanımlamak, türev kurallarını uygulamak 4. Marjinal gelir, marjinal maliyet, marjinal tüketim eğilimi kavramlarını anlamak; elastikiyetin ekonomik kavramını analiz etmek. 5. Eğrileri çizmek; bir niceliği maksimize ve minimize etmeyi içeren durumları modellemek ve çözmek. 6. İki veya daha fazla bağımsız değişkenin fonksiyonlarını belirlemek ve değerlendirmek; Lagrange çarpanlarını içeren problemleri çözmek. 7. Antitürevleri ve belirsiz integrali tanımlamak; temel entegrasyon formüllerini uygulamak; ve kesin integralleri değerlendirmek. |
Dersin temel felsefesini uygulama yapmak oluşturmaktadır. Webinarlar vasıtası ile öğrenciler, ders anlatımı ile ilgili konuyu öğrenir; problem saatleri vasıtası ile o konuda pek çok örnek çözerek konuyu perçinleme imkanına sahip olurlar. Problem saatlerinde kalabalık olmayan sınıflar sayesinde öğrencilerin kendi sorularını sorması teşvik edilir; gerekirse ders tekrarı yapılabilir. Webinarlar sırasındaki 3 quiz ile dönem boyunca ders takibi sağlanır ve öğrencilerin eksiklerini görebilmesi beklenir. Ancak 3 quizden 2 tanesi değerlendirmede hesaplanarak öğrencilerin sınav kaçırma ve/ya 1 sınavdan başarısız olsa dahi dersi bırakmaması amaçlanır. Final sınavında dönem boyunca öğretilen tüm konuları kapsayan sorular sorulur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Ders içeriğinin incelemesi |
2) | Limit ve Süreklilik | Limit |
3) | Limit ve Süreklilik | Süreklilik Eşitsizliklere uygulanan süreklilik |
4) | Türev (BÖL 11) | Türev Diferansiyel için kurallar |
5) | Türev (BÖL 11) | Değişim oranı olarak türev Ürün kuralı, bölüm kuralı, zincir kuralı |
6) | Türev Konuları (BÖL 12) | Logaritmik fonksiyonların türevleri Üstel fonksiyonların türevleri Talebin esnekliği |
7) | Türev Konuları (BÖL 12) | Kapalı türevleme Logaritmik türevleme Yüksek mertebeden türevler |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Eğri Çizimi (BÖL 13) | Bağıl ekstremumlar, mutlak ekstremumlar Kapalı bir aralıktaki mutlak ekstremumlar İçbükeylik |
10) | Eğri Çizimi (BÖL 13) | Birinci türev testi, ikinci türev testi asimptotlar Uygulanan maksimumlar ve minimumlar |
11) | İntegral(BÖL 14) | Diferansiyeller Belirsiz integraller Başlangıç koşullarıyla integralleme Daha fazla integralleme formülü |
12) | İntegral (BÖL 14) | İntegral teknikleri Kesin integral İntegral hesabının temel teoremi Eğriler arasındaki alan Tüketici ve üretici fazlası |
13) | Çok Değişkenli Kalkülüs (BÖL 17) | Kısmi Türevler Kısmi türevlerin uygulamaları Kapalı kısmi türevler |
14) | Çok Değişkenli Kalkülüs (BÖL 17) | Yüksek mertebeden kısmi türevler İki değişkenli fonksiyonlar için maksimumlar ve minimumlar Lagrange çarpanları |
Ders Notları / Kitaplar: | Main Textbook: Introductory Mathematical Analysis, by Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood 13th ed. or 14th ed. |
Diğer Kaynaklar: | · Ventre, A. G. S. (2021). Calculus and Linear Algebra: Fundamentals and Applications, 1st edition. · Larson, R., & Edwards, B. H. (2022). Calculus, 12th edition. · Hass, J. R., Heil, C. E., & Weir, M. D. (2018). Thomas’ Calculus, 14th edition. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 40 | 80 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 3 |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |