LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO1161 Sosyal Bilimler için Matematik I Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel matematiksel araçları ve matematiksel temelleri Siyaset Bilimi, İşletme, Ekonomi ve Finans lisans öğrencilerine giriş seviyesinde sağlamak ve onları daha ileri matematiksel çalışmalara hazırlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel matematik tekniklerindeki ana bilgileri edinebilir ve matematiğin sosyal bilimlerde nasıl kullanıldığını anlayabilir.
2. Gerçel sayı kavramı ve özelliklerini tekrar eder, çarpanlarına ayırma, doğrusal denklem sistemleri ve doğrusal eşitsizlikler gibi basit cebirsel konuları hatırlar, sayıları sınıflandırıp üsler ve köklerle hesaplamalar yapabilir.
3. İkinci derece denklem, eşitsizlik ve grafiklerini tanımlar, doğrusal veya ikinci dereceden denklemlerle tanımlanan durumları geliştirip modelleyebilir ve çözebilir.
4. Doğrusal, ikinci dereceden, hiperbolik, üstel ve logaritmik fonksiyonları anlayabilir, bileşke ve ters fonksiyon bulma işlemini yapabilir; belirli fonksiyonların grafiklerini çizebilir, kartezyen koordinat sisteminde simetri, yansıma ve döndürme işlemlerini yapabilir .
5. Denge ve başa baş noktalarını tanımlayarak denklem sistemlerini çözebilir; talep, arz, fiyat, gelir, maliyet ve kar gibi ekonomik ilişkileri tek değişkenli fonksiyonlar olarak tanımlayabilir.
6. Basit faiz formülünü, bileşik ve sürekli bileşik faizine adapte edebilir şimdiki ve gelecek değer hesaplaması yapabilir; matematik kullanarak finans problemlerini çözmek için strateji geliştirebilir.
7. Matris işlemlerini yapabilir, matris tersini bulabilir ve matris denklemlerini kullanarak lineer denklem sistemlerini çözebilir.

Dersin İçeriği

Dersin temel felsefesini uygulama yapmak oluşturmaktadır. Webinarlar vasıtası ile öğrenciler, ders anlatımı ile ilgili konuyu öğrenir; problem saatleri vasıtası ile o konuda pek çok örnek çözerek konuyu perçinleme imkanına sahip olurlar. Problem saatlerinde kalabalık olmayan sınıflar sayesinde öğrencilerin kendi sorularını sorması teşvik edilir; gerekirse ders tekrarı yapılabilir. Webinarlar sırasındaki 3 quiz ile dönem boyunca ders takibi sağlanır ve öğrencilerin eksiklerini görebilmesi beklenir. Ancak 3 quizden 2 tanesi değerlendirmede hesaplanarak öğrencilerin sınav kaçırma ve/ya 1 sınavdan başarısız olsa dahi dersi bırakmaması amaçlanır. Final sınavında dönem boyunca öğretilen tüm konuları kapsayan sorular sorulur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2) Cebir Uygulamaları
3) Cebir Uygulamaları
4) Fonksiyonlar ve Grafikleri
5) Fonksiyonlar ve Grafikleri
6) Doğrular, Paraboller ve Sistemler
7) Doğrular, Paraboller ve Sistemler
8) Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar
9) Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar
10) Finans Matematiği
11) Finans Matematiği
12) Matris Cebiri
13) Matris Cebiri
14) Matris Cebiri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introductory Mathematical Analysis, by Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood 13th ed. (or 14th ed.) (IMA).

Diğer Kaynaklar: https://www.statlearning.com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 40 80
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 3
3) İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak.
4) Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 5
5) Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek.
6) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
7) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak 2
8) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak
9) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
10) Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak
11) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak
14) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak