Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel matematik tekniklerindeki ana bilgileri edinebilir ve matematiğin sosyal bilimlerde nasıl kullanıldığını anlayabilir.
2. Gerçel sayı kavramı ve özelliklerini tekrar eder, çarpanlarına ayırma, doğrusal denklem sistemleri ve doğrusal eşitsizlikler gibi basit cebirsel konuları hatırlar, sayıları sınıflandırıp üsler ve köklerle hesaplamalar yapabilir.
3. İkinci derece denklem, eşitsizlik ve grafiklerini tanımlar, doğrusal veya ikinci dereceden denklemlerle tanımlanan durumları geliştirip modelleyebilir ve çözebilir.
4. Doğrusal, ikinci dereceden, hiperbolik, üstel ve logaritmik fonksiyonları anlayabilir, bileşke ve ters fonksiyon bulma işlemini yapabilir; belirli fonksiyonların grafiklerini çizebilir, kartezyen koordinat sisteminde simetri, yansıma ve döndürme işlemlerini yapabilir .
5. Denge ve başa baş noktalarını tanımlayarak denklem sistemlerini çözebilir; talep, arz, fiyat, gelir, maliyet ve kar gibi ekonomik ilişkileri tek değişkenli fonksiyonlar olarak tanımlayabilir.
6. Basit faiz formülünü, bileşik ve sürekli bileşik faizine adapte edebilir şimdiki ve gelecek değer hesaplaması yapabilir; matematik kullanarak finans problemlerini çözmek için strateji geliştirebilir.
7. Matris işlemlerini yapabilir, matris tersini bulabilir ve matris denklemlerini kullanarak lineer denklem sistemlerini çözebilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Cebirin Gözden Geçirilmesi (BÖL 0) |
Gerçek sayılar kümeleri, gerçek sayıların bazı özellikleri, üsler, kökler, cebirsel ifadelerle işlemler, çarpanlara ayırma, kesirler,
denklemler (özellikle doğrusal denklemler), ikinci dereceden
denklemler |
2) |
Uygulamalar ve daha fazlası
Cebir (BÖL 1) |
Denklemlerin, doğrusal eşitsizliklerin, mutlak değerin uygulamaları |
3) |
Uygulamalar ve daha fazlası
Cebir (BÖL 1) |
Toplama gösterimi, diziler |
4) |
Fonksiyonlar ve grafikler
(BÖL 2) |
Fonksiyonlar, özel fonksiyonlar, fonksiyon kombinasyonları, ters fonksiyonlar |
5) |
Fonksiyonlar ve grafikler
(BÖL 2) |
Dikdörtgen koordinatlarda grafikler, simetri, ötelemeler ve yansımalar, çok değişkenli fonksiyonlar |
6) |
Çizgiler, Paraboller ve
Sistemler (BÖL 3) |
Doğrular, doğrusal fonksiyonların uygulamaları, ikinci dereceden fonksiyonlar, doğrusal denklem sistemleri |
7) |
Çizgiler, Paraboller ve
Sistemler (BÖL 3) |
Nonlinear systems, applications of systems of equations |
8) |
Midterm Week |
|
9) |
Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
(BÖL 4) |
Üstel fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, logaritmaların özellikleri |
10) |
Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
(BÖL 4) |
Logaritmik ve üstel denklemler |
11) |
Finans matematiği
(BÖL 5) |
Bileşik faiz, cari değer, sürekli olarak bileşik faiz |
12) |
Finans matematiği
(BÖL 5) |
Anüiteler, süreklilikler |
13) |
Matris Cebiri
(BÖL 6) |
Matrisler, matris toplama ve skaler çarpma |
14) |
Matris Cebiri
(BÖL 6) |
Matris çarpımı, matrisleri indirgeyerek sistemleri çözme, ters matrisler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
2 |
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
3 |
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
2 |
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
|
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
|
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|