PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1212 | İktisada Giriş II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN Doç. Dr. EMİN KÖKSAL Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders makroekonomi hakkında kapsamlı bir anlayış sunma hedefindedir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilir. 2. Gayri Safi Yurtiçi Hasıla ve enflasyonu hesaplayabilir. 3. İşsizlik türlerini tanımlayabilir. 4. Ekonomik büyüme için para ve faiz oranlarının rolünü açıklayabilir. 5. Açık ekonomi makroekonomisinin temel kavramlarını tanımlayabilir. |
Ulusal hesaplar, Yaşam maliyetleri, Ekonomik büyüme ve refah, Finansal piyasalar, İşsizlik ve istihdam, Para politikası, Açık ekonomi, Para ve maliye politikası, Phillips eğrisi ve enflasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Milli gelirin ölçülmesi | |
2) | Hayat pahalılığının ölçülmesi | |
3) | Üretim ve büyüme | |
4) | Tasarruf, yatırım ve finansal sistem | |
5) | İşsizlik ve işsizliğin doğal düzeyi | |
6) | Parasal sistem | |
7) | Parasal büyüme ve enflasyon | |
8) | Ders Tekrarı | |
9) | Açık ekonomi makroiktisadı: Temel kavramlar | |
10) | Açık ekonominin makroiktisadi teorisi | |
11) | Toplam talep ve toplam arz | |
12) | Para ve maliye politikasının toplam talep üzerindeki etkisi | |
13) | Enflasyon ve işsizlik arasındaki kısa dönemli değiş tokuş | |
14) | Ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Economis, N. Gregory Mankiw, South-Western College Pub; 6 edition |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 16 | 48 |
Uygulama | 13 | 1 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | 130 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |