Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İktisadın on prensibi:Değiş tokuş, maliyetler, rasyonellik, fırsat maliyeti, piyasa ekonomileri, hükümet müdahalesi, enflasyon |
|
2) |
Iktisatçı gibi düşünmek: Bir bilim olarak iktisat, varsayımlar ve modeller, mikro ve makro iktisat, pozitif ve normatif analiz |
|
3) |
Bağımsızlık ve ticaretten elde edilen kazançlar: Üretim olanakları, mutlak ve karşılaştırmalı avantaj |
|
4) |
Talep ve arzın piyasa kuralları: Rekabetçi bir piyasanın doğası, bireysel talep ve piyasa talebi, bireysel arz ve piyasa arzı, denge, dengede değişmeler |
|
5) |
Elastikiyet ve uygulamaları: Talebin fiyat elastikiyeti ve hesaplanması, toplam gelir ve talep elastikiyeti, arzın fiyat elastikiyeti ve hesaplanması |
|
6) |
Arz, talep hükümet politikası: Fiyat kontrolleri, fiyat taban ve tavanları, vergiler |
|
7) |
Ders Tekrarı |
|
8) |
Tüketiciler, üreticiler ve etkinlik: Tüketici ve üretici artığı, piyasa etkinliği |
|
9) |
Vergilemenin maliyeti: Vergilemenin dara kaybı, dara kaybının bileşenleri, vergi geliri, Laffer eğrisi |
|
10) |
Uluslarası ticaret: Ticaretin bileşenleri, Tarife ve kotanın etkileri |
|
11) |
Dışsallıklar ve kamusal mallar:Dışsallık, Dışsallığı içselleştirmek, işlem maliyetleri, kamusal mallar, özel mallar, ortak kaynaklar, beleşçi |
|
12) |
Üretim maliyetleri: Toplam gelir, toplam maliyet ve kar, üretim fonksiyonu, sabit ve değişken maliyetler, ortalama ve marjinal maliyetler, maliyet eğrileri, kısa ve uzun dönemde maliyetler |
|
13) |
Rekabetçi piyasalarda firmalar: Kar maksimizasyonu ve firma arzı |
|
14) |
Monopol: Monopollerin üretim ve fiyatlama kararları, kar maksimizasyonu, monopollerin karı, monopolün refah maliyeti, monopollere karşı kamusal politika, fiyat ayrımcılığı
Oligopol: Goyun teorisi ve işbirliği, oligopollere karşı kamusal politika |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|