Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İktisadın on prensibi:Değiş tokuş, maliyetler, rasyonellik, fırsat maliyeti, piyasa ekonomileri, hükümet müdahalesi, enflasyon |
|
2) |
Iktisatçı gibi düşünmek: Bir bilim olarak iktisat, varsayımlar ve modeller, mikro ve makro iktisat, pozitif ve normatif analiz |
|
3) |
Bağımsızlık ve ticaretten elde edilen kazançlar: Üretim olanakları, mutlak ve karşılaştırmalı avantaj |
|
4) |
Talep ve arzın piyasa kuralları: Rekabetçi bir piyasanın doğası, bireysel talep ve piyasa talebi, bireysel arz ve piyasa arzı, denge, dengede değişmeler |
|
5) |
Elastikiyet ve uygulamaları: Talebin fiyat elastikiyeti ve hesaplanması, toplam gelir ve talep elastikiyeti, arzın fiyat elastikiyeti ve hesaplanması |
|
6) |
Arz, talep hükümet politikası: Fiyat kontrolleri, fiyat taban ve tavanları, vergiler |
|
7) |
Ders Tekrarı |
|
8) |
Tüketiciler, üreticiler ve etkinlik: Tüketici ve üretici artığı, piyasa etkinliği |
|
9) |
Vergilemenin maliyeti: Vergilemenin dara kaybı, dara kaybının bileşenleri, vergi geliri, Laffer eğrisi |
|
10) |
Uluslarası ticaret: Ticaretin bileşenleri, Tarife ve kotanın etkileri |
|
11) |
Dışsallıklar ve kamusal mallar:Dışsallık, Dışsallığı içselleştirmek, işlem maliyetleri, kamusal mallar, özel mallar, ortak kaynaklar, beleşçi |
|
12) |
Üretim maliyetleri: Toplam gelir, toplam maliyet ve kar, üretim fonksiyonu, sabit ve değişken maliyetler, ortalama ve marjinal maliyetler, maliyet eğrileri, kısa ve uzun dönemde maliyetler |
|
13) |
Rekabetçi piyasalarda firmalar: Kar maksimizasyonu ve firma arzı |
|
14) |
Monopol: Monopollerin üretim ve fiyatlama kararları, kar maksimizasyonu, monopollerin karı, monopolün refah maliyeti, monopollere karşı kamusal politika, fiyat ayrımcılığı
Oligopol: Goyun teorisi ve işbirliği, oligopollere karşı kamusal politika |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|