MATEMATİK BİLGİSAYAR
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO1211 İktisada Giriş I Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ekonomiye Giriş-I, göreceli kıtlık, verimlilik ve refah, seçim maliyeti ve piyasa yapıları gibi konuları kapsayan giriş seviyesi bir kurstur. Birincil amacı, ekonomik ilkeler ve konular hakkında temel bir anlayış geliştirmektir. Ekonomik okuryazarlığınızı geliştirir ve ekonominin bireylerin, işletmelerin ve toplumun genel olarak günlük yaşamıyla nasıl ilişkili olduğunu öğretir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Günlük hayatı açıklamak için ekonominin temel kavramlarını kullanabilecek,
2. Temel ekonomi teorilerini kullanarak piyasadaki alıcı ve satıcıların davranışlarını açıklayabilecek,
3. Piyasadaki alıcı ve satıcı davranışlarını etkilemede hükümetin rolünü açıklayabilecek,
4. Piyasa ekonomisinde kârın rolünü açıklayabilecek,
5. Farklı piyasa yapılarındaki firma davranışlarını belirleyebilecek.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Anlatım,Soru Çözümü şeklindedir.
Temel Unsurlar: Giriş, ekonomik düşünme biçimi, ticaret için temel araçlar, piyasa ekonomisinin işleyişi, talep ve arz davranışı, hükümetin piyasalar üzerindeki etkisi, ekonomik fazlalık ve piyasa ekonomisi, üretim ve kar maliyeti, rekabetçi piyasalar ve tekel, kusurlu pazarlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Ekonominin On İlkesi ve Bir Ekonomist Gibi Düşünmek MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.1, 2 MRU:  1. Introduction    
3) Arz ve Talep Piyasa Güçleri MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 4 MRU: 2. Supply, Demand and Equilibrium
4) Elastiklik ve Uygulamaları MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 5 MRU: 3. Elasticity and Its Application
5) Arz, Talep ve Hükümet Politikaları MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 6 MRU: 4. Taxes and Subsidies AND 6. Price Ceilings and Price Floors     
6) Ders tekrarı
7) Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Verimliliği MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 7 MRU 2:   Supply, Demand and Equilibrium (Subsections Consumer Surplus and Producer Surplus)    
8) Vize Sınavı
9) Üretim Maliyetleri MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.13 MRU 9: Costs and Profit Maximization under Competition
10) Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.14 MRU 10: Competition and Invisible Hand   
11) Tekel MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 15 MRU 11: Monopoly
12) Tekelci Rekabet MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.16
13) Oligopol ve Oyun Teorisi MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.17
14) Ders tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Economics, Gregory MANKIW & Mark P. TAYLOR, Cengage Publishing. (2nd, 3rd or 4th eds.)
Diğer Kaynaklar: Marginal Revolution University: https://mru.org/courses/principles-economics-microeconomics/introduction-microeconomics

• The Undercover Economist, Tim HARFORD
• Freakonomics, Steven D. LEVITT & Stephen J. DUBNER
• Naked Economics: Undressing the Dismal Science, Charles WHEELAN

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimi teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematik ve bilgisayar bilimlerini, disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek 4
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik ve bilgisayar bilimleri alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak 4
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek