Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Ekonominin On İlkesi ve Bir Ekonomist Gibi Düşünmek |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.1, 2
MRU: 1. Introduction |
3) |
Arz ve Talep Piyasa Güçleri |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 4
MRU: 2. Supply, Demand and Equilibrium |
4) |
Elastiklik ve Uygulamaları |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 5
MRU: 3. Elasticity and Its Application |
5) |
Arz, Talep ve Hükümet Politikaları |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 6
MRU: 4. Taxes and Subsidies AND 6. Price Ceilings and Price Floors |
6) |
Ders tekrarı
|
|
7) |
Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Verimliliği |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 7
MRU 2: Supply, Demand and Equilibrium (Subsections Consumer Surplus and Producer Surplus) |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Üretim Maliyetleri |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.13
MRU 9: Costs and Profit Maximization under Competition |
10) |
Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.14
MRU 10: Competition and Invisible Hand |
11) |
Tekel |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 15
MRU 11: Monopoly |
12) |
Tekelci Rekabet |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.16 |
13) |
Oligopol ve Oyun Teorisi |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.17 |
14) |
Ders tekrarı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimi teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematik ve bilgisayar bilimlerini, disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
4 |
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
|
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
4 |
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|