AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR4441 Avrupa Birliği Proje Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere AB hibe programları, belirli AB politikalarının özellikleri ve başarılı proje tekliflerinin nasıl hazırlanacağı hakkında pratik bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. İlgili hibe programları için belirli AB politikalarının temel özelliklerini ve hedeflerini tanımlayabilir.
2. AB hibe programlarını belirleyebilir ve eğitim ve araştırma amaçlı özel hibe fırsatlarını bulabilir.
3. Doğru kaynaklardan gelen ilgili teklif çağrılarını takip ededilir.
4. Uygun projeler geliştirmek için başvuru kılavuzunu ve tüm eklerini kullanabilir.
5. AB eğitim programları için sunulacak projeler geliştirebilir.
6. Aktivite planlamasını formüle edebilir.
7. Uygun kaynak planlaması ve proje bütçesi hazırlayabilir.

Dersin İçeriği

Öğrencilere AB hibelerinin nasıl işlediğinin yanı sıra proje faaliyetlerinin, bütçenin, zaman çizelgelerinin ve çalışma paketlerinin uygulanması ve izlenmesi hakkında bilgi verir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin ve zihin haritası tekniğinin tanıtılması Sources on itslearning
2) AB’nin hibe programlarına yaklaşımı Sources on itslearning
3) AB Eğitim, Araştırma ve Yenilik Programları (Erasmus+ ve Horizon 2020) Sources on itslearning
4) “Teklif Çağrısı” prosedürlerini anlamak “Başvuru Sahipleri ve Ekleri Rehberi” Sources on itslearning
5) Proje Döngüsü Yönetimine Giriş ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı Sources on itslearning
6) Problem Analizi, Hedef Kitle ve Paydaş Analizi Proje Takımlarının Oluşturulması Sources on itslearning
7) Ara Sınav
8) Proje konularının belirlenmesi ve problem analizinin belirlenmesi Sources on itslearning
9) Proje genel amacını ve özel amacını formüle etmek, paydaşları belirlemek Sources on itslearning
10) Etkinlik ve Zaman Planlaması Sources on itslearning
11) Yaygınlaştırma ve İzleme Sources on itslearning
12) Değerlendirme ve Sürdürülebilirlik Sources on itslearning
13) Kaynak Planlama ve Bütçe Hazırlama Sources on itslearning
14) Bitirme Projelerinin Sunumları Sources on itslearning

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class
----

Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 71
Proje 8 32
Ödevler 1 2
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi 1 3
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. 3
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. 2
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. 4
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. 2
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. 3
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. 1
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. 1
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. 1
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. 2
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. 3
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. 5
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. 3