ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR4352 Fikri Mülkiyet Hakları Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) fikri mülkiyet hakkı kavramı Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
2) uluslararası anlaşmalar ve düzenlemeler Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
3) patent hukuku ve faydalı model Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
4) marka hukuku Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
5) endüstriyel tasarım hukuku Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
6) coğrafi tanımlar Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
7) ilgili haklar Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
8) telif hakkı Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
9) telif hakkı ve internet Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
10) fikri mülkiyet hakları ve serbest dolaşım kuralları Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
11) fikri mülkiyet hakları ve rekabet politikası Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
12) hakların tüketilmesi Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
13) fikri mülkiyet hakları ve örnek konular Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
14) fikri mülkiyet hakları ve örnek konular Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
15) tekrar Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.
16) final sınavı Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Reading:
Trevor Cook (2010) EU Intellectual Property Law. (ISBN: 9781904501527)

Recommended Readings:
Lionel Bently & Brad Shermnan (2004) Intellectual Property Law (ISBN 04
0199264309)
David I. Bainbridge (1999) Intellectual Property (ISBN: 0273604228)
Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Sunum / Seminer 1 32 32
Küçük Sınavlar 3 6 18
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5