SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR4442 | Bölgesel Politika ve Kırsal Kalkınma | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, AB ülkelerindeki bölgesel politika ve bölgesel kalkınma hakkında teorik altyapı sunmak, tema ve kuralları kavratmak amacını taşır. Bu derste öğrenciler AB fikrine, bölgesel politikalarına ve evrimine, kurumlarına, mekanizmalarına ve finansmanına vakıf olacaktır. Dersin önemli bir kısmı seçili ülkelerde bölgesel kalkınmaya dair güncel meseleler ve önceliklere dayalıdır. Vaka analizleri üzerine yapılandırılan ders, başarı hikayelerine odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. AB bölgesel politikasını, temellerini ve kurallarını kavrar; 2. Bölgesel politika araçları hakkında bilgi edinir; 3. Bölgesel kalkınmanın faktörlerini tespit edebilir; 4. Seçili ülkeleri bölgesel politika özelinde karşılaştırma becerilerine sahiptir; 5. Entegrasyon teorilerini AB ampirik çalışmalarına uygulayabilir. |
Avrupa Birliği’nde bölgelerin ve bölgeselleşmenin evrimi; bölgesel kalkınmanın temelleri; AB Bölgesel Politika enstrümanları ve Türkiye’nin bu politikaya yönelik adaptasyon çabaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Evrimi | |
3) | AB kurumları ve AB bütçesinin yönetimi | |
4) | AB bölgesel politikası: Genel Bakış | |
5) | Ortak Tarım Politikası ve kırsal kalkınma paradigmasının ortaya çıkışı | |
6) | Kırsal kalkınma paradigmasının ve NUTS metodolojisinin ortaya çıkışı | |
7) | AB Bölgesel Politikasının Uygulanması: Fon türleri | |
8) | Zihin Haritası Sunumları | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Ekonomik Krizin Avrupa Bölgelerine Etkisi ve Gelecekteki Zorluklar | |
11) | Orta ve Doğu Avrupa Ülkelerinde Genişleme ve Bölgesel Kalkınma | |
12) | Vaka Çalışmaları: Mezzogiorno (İtalya) ve Katalonya (İspanya) | |
13) | Öğrenci Sunumları (Pecha Kucha) | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The related articles or book chapters related with the topic of that week are mentioned in the weekly programme. ---- Haftalık okumalar ItsLearning’e yüklenecektir. Ders izlencesinde yer alan tüm kaynaklara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 109 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 172 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 2 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |