REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR4351 Avrupa Birliği'nin Rekabet Politikası ve Devlet Yardımları Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, en önemli Topluluk politikalarından biri olan AB rekabet politikasının temellerini tanıtır. Bu sadece Adalet Divanı nezdinde davaların çok büyük bir oranına sahip olmasından dolayı önemli değil, aynı zamanda ekonomik, finansal ve entelektüel çıkarları içerdiği için de önemlidir. Ders, politikanın teorik arka planının yanı sıra yasal dayanaklarından oluşacaktır. İlk olarak, mükemmel rekabet ve uygulanabilir rekabet gibi kavramlar, rekabet politikasına neden ihtiyaç duyulduğunun açıklaması ile birlikte tanıtılacaktır. Ardından, rekabetin düzenlenmesine ilişkin AB Antlaşmasının 101. ve 102. Maddeleri derinlemesine incelenecektir. Devlet yardımları olan bu dersin önemli bir kısmını teşkil etmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. Serbest piyasa ekonomisinin dinamiklerini ve bunların AB'nin rekabet politikası ile ilişkilerini açıklar;
2. AB rekabet politikasının temel içtihat hukukunu, ilgili Antlaşma Maddeleri çerçevesinde analiz eder;
3. AB'nin rekabet politikasına ilişkin içtihat maddelerini vaka analizleri çerçevesinde ve AB'nin ekonomik bütünleşme sürecinde değerlendirir;
4. Normatif rekabet teorisini, fikri mülkiyet hakları gibi AB'nin diğer ilgili politikalarıyla karşılaştırmalı olarak tanımlar;
5. Bu politikanın AB içindeki ve AB dışındaki dış ticaret boyutunu değerlendirir;
6. AB bünyesindeki devlet yardımı prosedürlerinin işleyişini açıklar.

Dersin İçeriği

Rekabet kavramı; AB rekabet politikasının nedeni ve niteliği; 101. Madde “Karteller ve Kısıtlayıcı Uygulamalar” - Maddenin kapsamı ve niteliği; Yasaklamanın Niteliği; Madde 101 (3) Muafiyet; Blok Muafiyetleri; Madde 102 “Hakim Durumun Kötüye Kullanımı” kapsamı ve Maddenin niteliği; İlgili Pazarın Belirlenmesi; Baskınlığı Değerlendirme; Kötüye Kullanımı Değerlendirme; Devlet Yardımları; Devlet yardımları alanındaki vaka örnekleri; AB Rekabet Hukuku ve Devlet yardımları çeşitli konular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rekabet kavramı Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
2) AB rekabet politikasının nedeni ve niteliği Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
3) 101. Madde “Karteller ve Kısıtlayıcı Uygulamalar” - Maddenin kapsamı ve niteliği Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
4) Yasaklamanın Niteliği Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
5) Madde 101 (3) Muafiyet Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
6) Blok Muafiyetleri Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
7) Madde 102 “Hakim Durumun Kötüye Kullanımı” kapsamı ve Maddenin niteliği Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
8) İlgili Pazarın Belirlenmesi Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
9) Baskınlığı Değerlendirme Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
10) Kötüye Kullanımı Değerlendirme Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
11) Devlet Yardımları Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
12) Devlet yardımları alanındaki vaka örnekleri Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
13) Öğrenci Sunumları
14) AB Rekabet Hukuku ve Devlet yardımları çeşitli konular Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Reading:
D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884)

Recommended Readings:
Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508)
Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153)
Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 129
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2