LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR3342 | Avrupa Bütünleşmesi Kuramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, Avrupa entegrasyonunun ana teorileri ve kavramları ile bunların 1950'lerin başından beri gelişiminin derinlemesine bir analizini sunar ve genişlemenin yanı sıra entegrasyonun daha da derinleşmesini ve daha da derinleşmesini sağlayan faktörleri ve tercihleri analiz eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Entegrasyonu açıklamaya çalışan çeşitli teorik yaklaşımları tartışır. 2. Entegrasyonun Avrupa'yı nasıl değiştirdiğini anlar. 3. Çağdaş entegrasyon teorilerinin ana okulları ve tartışmaları hakkında sağlam bir anlayışa sahip olur. 4. Farklı yaklaşımlar ve kavramlar arasındaki temel farklılıkları kavrar. 5. Entegrasyon teorilerinin Avrupa entegrasyonunun ampirik çalışmalarına nasıl uygulanacağı konusunda bilgi sahibi olur. |
Ders öğrencilere işlevselcilik, neofonksiyonelcilik, hükümetlerarasıcılık, çok düzeyli yönetişim, Avrupalılaşma gibi teorileri ve Marksizm ve feminizm gibi eleştirel yaklaşımları tanıtır. Ders, öğrencilerin bu teorileri Avrupa siyasetindeki güncel konulara açıklamalar sunmak için uygulama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken ders, AB kurumları ve Üye Devletler arasındaki karşılıklı bağımlılıkları analiz edecek, entegrasyon sürecinin ana aktörlerini tartışacak ve entegrasyonun pratik sorunlarına ve çözüm umutlarına daha derinden inecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Avrupa bütünleşmesinin tarihsel gelişimi | |
3) | Avrupa bütünleşme teorileri: Nefonksiyonelcilik ve hükümetlerarasıcılık | Why was Neo-Functionalism the dominant theoretical approach in the early years of European integration, and in what ways is it still useful today? Okuma: R.1 (1. Bölüm) |
4) | AB Yönetişim Teorileri: Liberal Hükümetlerarasıcılık, Uluslarüstü yönetişim, Postfonksiyonel Avrupa entegrasyonu teorisi | Okuma: R.1. (1. Bölüm), R.6. |
5) | AB Yönetişim Teorileri: AB siyasi sistemi nasıl işler? 1990'larda AB çalışmalarında yönetişim dönüşü Yeni kurumsalcılık | Okuma: R.1 (2. Bölüm) |
6) | Eleştirel Perspektifler: Neo-Marksizmdeki Gelişmeler, Toplumsal Cinsiyet Perspektifleri | Okuma: R.1 (3. Bölüm), R. 3 |
7) | Ara Sınav | Chapter 11 (Brian C. Schumidt), Chapter 12 (Economic statecraft) |
8) | Sonuçları Teorileştirme: Avrupalılaşma: Avrupalılaşma, Avrupa entegrasyonu ile aynı şey midir? İki kavram birbiriyle nasıl ilişkilidir? | Okuma: R.1 (4. Bölüm). |
9) | Sonuçların Teorileştirilmesi: Demokrasi: Koşulluluk ilkesi nedir ve AB'nin diğer devletlerle ilişkileriyle hangi açılardan alakalıdır? | Okuma: R.1 (4. Bölüm) |
10) | Büyük Teoriler ve 21. Yüzyıl | Okuma: R.5 |
11) | Harici Farklılaştırılmış Entegrasyon | Okuma: R.7.1, R.7.2. |
12) | Zihin Haritası Sunumları | |
13) | “Ekonomik Dev, Siyasi Cüce, Askeri Solucan”, Bu, AB'nin dünyadaki rolünün doğru bir değerlendirmesi mi? | Okuma: R. 4 Sınıf tartışması |
14) | Konu Tekrarı ve toparlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The PPT files will be shared on ItsLearning following each class. R.1. Bache, Ian and Stephen George (2011) Politics in the European Union (3rd ed.). Oxford: Oxford University Press. R.2. Davis Cross, Mai’a K. (2015). The Limits of Epistemic Communities: EU Security Agencies, Politics and Governance, Vol. 3, Issue. 1, 90,100. R.3. Roberta Guerrina, Toni Haastrup, Katharine A.M. Wright, Annick Masselot, Heather MacRae & Rosalind Cavaghan (2018) Does European Union studies have a gender problem? Experiences from researching Brexit, International Feminist Journal of Politics, 20:2, 252-257. R.4. Bossout, Fabienne (2007). An Economic Giant, Political Dwarf and Military Worm? Introducting the Concept of ‘Transnational Power Over’ in Studies of (the EU’s) Power in IR, Paper Presented at the 4th ECPR General Conference, PISA, Italy, 6-8 September 2007. R.5. Liesbet Hooghe & Gary Marks (2019) Grand theories of European integration in the twenty-first century, Journal of European Public Policy, 26:8, 1113-1133, R.6. Moravscik, Andrew and Schimmelfennig, Frank. (2019). Liberal Intergovernmentalism, in European Integration Theory (pp. 64- 84), edited by Antje Weiner, Tanza Börzel andThomas Risse, Oxford University Press. R.7.1. Turhan, E. (2019). Thinking out of the accession box: The potential and limitations of internal and external differentiated integration between Turkey and the EU. Europe–Against the Tide, 43. R.7.2. Marhold, H. (2019, January). Differentiated integration, reconsidered. In Europe-Against the Tide (pp. 35-42). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. |
Diğer Kaynaklar: | Youtube videos on related subjects. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 33 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 131.5 |
Sunum / Seminer | 1 | 0.5 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |