Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SELCEN ÖNER
Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders Tek Pazarın ve Dört Özgürlüklerin seyrini ve AB Tek Pazarının çalışmalarını tanıtacaktır. Öncelikle tek pazarın teorik ve tarihi arka planı verilecektir. Ders karşılaştırmalı üstünlük teorisi ile serbest ticaretin önemine dikkat çekecek, daha sonra entegrasyonun farklı aşamalarına odaklanacak ve Serbest Ticaret Bölgesi'nden Tek Pazar entegrasyonuna kadar tüm aşamalar ele alınacaktır. Ardından, malların, kişilerin, hizmetlerin ve sermayenin serbest dolaşımının temel ilkeleri, yasal temeller ve içtihat kanunu ile analiz edilecektir. Bu ders, AB'nin DTÖ ile olan ilişkisine özel referans vererek, dış ticaret ilişkilerinin yanı sıra AB'nin iç çalışmalarına da odaklanacaktır. |
DTÖ, MERCOSUR, ASEAN, APEC, NAFTA, Afrika Birliği, G8, G20, IMF, Avrupa Merkez Bankası, Dünya Bankası, UNDP, AB-DTÖ İlişkileri, Türkiye ve AB arasındaki Gümrük Birliği, Avrupa Ekonomik Alanı, OECD, IMF, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, PISA Küresel Eğitim Araştırması ve Türkiye, Dünya Ekonomik Forumu, Brexit. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve ders izlencesinin tanıtımı |
|
2) |
Kavramsal Analiz |
Best, Edward and Christiansen “Regionalism in International Affairs” in John Baylis, et al. (eds.), The Globalization of World Politics, New York: Oxford University Press, 2011. (pp.428-442) |
3) |
Bölgesel Entegrasyon Çeşitleri |
Francesco Duina, “Varieties of Regional Integration: The EU, NAFTA and MERCOSUR” |
4) |
AB Tek Pazarı’nın Kuruluşu |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, pp.384-401 |
5) |
AB Tek Pazarı + Sunumlar |
Begg, I. and El-Agraa, “The Economics of the Single Market”, in A. El-Agraa (ed.), The European Union: Economics and Policies, Prentice Hall Pub., 2004. |
6) |
AB Ekonomik ve Para Birliği + Sunumlar |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, pp.402-421. |
7) |
Malların Serbest Dolaşımı + Sunumlar |
Free Movement of Goods, European Commission, 2013. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
AB’de Serbest Dolaşım ve Zorluklar + Sunumlar |
Philippe Delivet, “The Free Movement of People in the EU: Principle, Stakes and Challenges”, Robert Schuman Foundation, No.312, 13 May 2014. |
10) |
AB-TR Gümrük Birliği Revizyonu + Sunumlar |
Kemal Kirişçi and Sinan Ekim, “Why and EU-Turkey Customs Union Upgrade is Good for Turkey?”, German Marshall Fund of USA, May 2015. |
11) |
TTIP Anlaşması ve Türkiye + Sunumlar |
Kemal Kirişçi, “TTIP and Turkey: The Geopolitical Dimension”, 2014.
Ebru Turhan and Erdal Yalçın, Hürriyet Daily News, 2015, https://www.hurriyetdailynews.com/modernizing-turkey-eu-customs-union-a-must-87044
|
12) |
AB-ASEAN Karşılaştırması |
Wunderlich, Jens-Uwe, “The EU an Actor Sui Generis? A Comparison of EU and ASEAN Actorness”, Journal of Common Market Studies, Vol.50, No.4, 2012. |
13) |
BREXIT |
UN Sustainable Development Goals Report 2016. |
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder. |
|
3) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
4) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
5) |
Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
6) |
İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir. |
|
7) |
İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. |
|
8) |
Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. |
|
9) |
İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar. |
|
10) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
11) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
2 |