EUR3212 Justice Freedom and Security in European Union IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR3212 Avrupa Birliği'nde Adalet, Özgürlük ve Güvenlik II Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SELCEN ÖNER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere Avrupa Birliği içinde hareketlilik, göç ve sığınma konusundaki tartışmalar, teoriler ve araştırmalara aşina olma ve bunları eleştirel olarak değerlendirebilme fırsatı sunmaktır. Ayrıca ders, Türkiye-AB ilişkileri bağlamında bu alanlardaki süreçlerin tarihi ve mevcut durumu hakkında daha derin bir bilgi sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
I. AB Adalet, Özgürlük ve Güvenlik alanının ortaya çıkışı ve gelişimini eleştirel olarak değerlendirebilir;
II. AB’deki göç ve iltica süreçleri ile ortak göç ve iltica sisteminin geliştirilme süreci hakkında analiz yapabilir;
III. AB’ye yönelik düzensiz göçler ve göçün güvenlikleştirmesi tartışmalarını anlamlandırabilir;
IV. Türkiye ve AB ilişkileri bağlamında tarihi yaklaşımları değerlendirebilir;
V. Türkiye ve AB’ye yönelik göç hareketlerinin güncel durumunu ve hareketlerin siyasi, sosyal ve ekonomik ilişkilere yansımlarını tartışabilir.

Dersin İçeriği

Avrupa Birliği’nde Adalet, Özgürlük ve Güvenlik alanının ortaya çıkışı, Avrupa vatandaşlarının serbest hareketliliği ve Schengen, AB giriş-çıkış sistemi ve sınırlar, işçi ve öğrenci göçleri, Avrupa iltica sistemi, göçün politikleşmesi ve güvenlikleşmesi, göçün dışsallaştırılması ve üçüncü ülkelerle ilişkiler, Türkiye-AB ilişkileri bağlamında göç ve iltica, Türk vatandaşlarının AB’de dolaşım hakkı, AB-Türkiye ilişkilerinin güncel durumu.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Göçe giriş S. Castles, de Haas, H., & Miller, M. J. (2014) The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World 5th (fifth) Edition, Chapter 1, p. 1-20.
3) Avrupa Birliği’ne giriş & Adalet, Özgürlük ve Güvenlik Alanı Marhold, H. (2016). The European “Area of Freedom, Security and Justice” : its evolution and three fundamental dilemmas. L'Europe en Formation, 3(3), 9-24. https://doi.org/10.3917/eufor.381.0009 Geddes, A., & Scholten, P. (2016). “Towards common European migration and asylum policies?” in The politics of migration and immigration in Europe. Sage. Huysmans, J. (2000). The European Union and the securitization of migration. JCMS: Journal of Common Market Studies, 38(5), 751-777.
4) Avrupa vatandaşlarının serbest dolaşımı & Schengen Guild, E., Brouwer, E., Groenendijk, K., & Carrera, S. (2015). What is happening to the Schengen borders?. CEPS Paper in liberty and security in Europe, 86. EUR-Lex, “The Schengen area and cooperation”, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=legissum%3Al33020
5) AB Giriş/Çıkış Sistemi ve dış sınırların yönetişimi Hess, S., & Kasparek, B. (2017). Under control? Or border (as) conflict: Reflections on the European border regime. Social Inclusion, 5(3), 58-68. FRONTEX European Border and Coast Guard Agency: https://frontex.europa.eu/ Triandafyllidou, A., & Bartolini, L. (2020). Irregular Migration and Irregular Work: A Chicken and Egg Dilemma. In Migrants with Irregular Status in Europe (pp. 139-163). Springer, Cham. Bigo, D. (2005). Frontier controls in the European Union: who is in control?. Controlling frontiers: Free movement into and within Europe, 49-99.
6) İşçi ve öğrenci göçleri Riaño, Y., Van Mol, C., & Raghuram, P. (2018). New directions in studying policies of international student mobility and migration. Globalisation, Societies and Education, 16(3), 283-294. Consterdine, E., & Samuk, S. (2018). Temporary migration Programmes: The cause or antidote of migrant worker exploitation in UK agriculture. Journal of International Migration and Integration, 19(4), 1005-1020.
7) İşçi ve öğrenci göçleri AB iltica sistemi Bauböck, R. (2018). Refugee protection and burden‐sharing in the European Union. JCMS: Journal of Common Market Studies, 56(1), 141-156. EASO European Asylum Support Office: https://www.easo.europa.eu/ Carrera, S., Blockmans, S., Gros, D., & Guild, E. (2015). The EU's Response to the Refugee Crisis: Taking Stock and Setting Policy Priorities. CEPS essay, (20/16).
8) ARA SINAV
9) AB’de göçün siyasallaşması Börzel, T. A., & Risse, T. (2018). From the euro to the Schengen crises: European integration theories, politicization, and identity politics. Journal of European Public Policy, 25(1), 83-108.
10) Göç yönetişiminin dışsallaştırılması Üstübici, A., & İçduygu, A. (2019). Border closures and the externalization of immigration controls in the Mediterranean: A comparative analysis of Morocco and Turkey. New Perspectives on Turkey, 60. İçduygu, A., & Aksel, D. B. (2014). Two-to-tango in migration diplomacy: Negotiating readmission agreement between the EU and Turkey. European journal of migration and law, 16(3), 337-363.
11) Türkiye-AB ilişkileri bağlamında göç ve iltica İçduygu, A. (2015). Turkey's evolving migration policies: A Mediterranean transit stop at the doors of the EU. Istituto affari internazionali. İçduygu, A., & Aksel, D. B. (2013). Turkish migration policies: A critical historical retrospective. Perceptions, 18(3), 167.
12) Türkiye vatandaşlarının AB’de dolaşımı Seçil Paçacı Elitok, “A Step Backward for Turkey?: The Readmission Agreement and the Hope of Visa Free Europe”, IPC Mercator Policy Brief, December 2015. Karadağ, S. (2019). Extraterritoriality of European borders to Turkey: an implementation perspective of counteractive strategies. Comparative Migration Studies, 7(1), 1-16.
13) Türkiye-AB sınırı: 2015 krizi ve sonrası İşleyen, B. (2018). Turkey’s governance of irregular migration at European Union borders: Emerging geographies of care and control. Environment and Planning D: Society and Space, 36(5), 849-866. Öner, Selcen “Turkey as a Strategic Partner of the EU during the Refugee Crisis: The Challenges and Prospects”, Timofey Agarin and Nevena Nancheva (Eds), A European Crisis: Perspectives on Refugees, Solidarity and Europe, Stuttgart: ibidem-Verlag Pub., 2018. Saatçioğlu, B. (2020). The European Union’s refugee crisis and rising functionalism in EU-Turkey relations. Turkish Studies, 21(2), 169-187. Muftuler-Bac, M. (2020). Turkey and the European Union Refugee Deal: Assessing Turkish Migration Policies and the External Protection of European Borders. MAGYC project.
14) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
Diğer Kaynaklar: Guidelines on assignments will be uploaded on Itslearning at the beginning of the semester.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 118
Sunum / Seminer 1 4
Ödevler 2 10
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.