MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR3211 | Avrupa Birliği'nde Adalet, Özgürlük ve Güvenlik I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SELCEN ÖNER Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | AB'nin adalet, özgürlük ve güvenlik politikasının tarihi arka planını analiz etmek, Lizbon Antlaşması ile yapılan son değişiklikleri, kurumsal çerçeveyi, Schengen kurallarını, AB'nin vize, göç ve iltica politikalarını incelemek. Türkiye-AB ilişkilerinde özellikle göç krizi sonrası artan göç alanında işbirliğinin, özellikle vize serbestisi, mülteci anlaşması, değerlendirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. AB'nin adalet, özgürlük ve güvenlik politikasının tarihi arka planı ve kurumsal çerçevesini değerlendirebilir, 2. AB'nin dış sınırlarının kontrolünü ve Schengen düzenlemelerini değerlendirebilir, 3. AB'de yasal göç ve düzensiz göçü analiz edebilir, 4. Türkiye ile AB arasında düzensiz göç, sınır kontrolleri alanında işbirliğini tartışabilir, 5. AB'nin iltica politikasını analiz edebilir. |
Bu derste AB'nin adalet, özgürlük ve güvenlik politikasının tarihi arka planı, vize, Schengen kuralları, iltica politikası ve yasal göç incelenmektedir. Ayrıca Türkiye-AB ilişkilerinin özellikle göç krizi sonrasında artan göç politikasında işbirliği boyutu da analiz edilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş. Ders programının öğrencilerle birlikte incelenmesi | |
2) | AB'nin Adalet Özgürlük ve Güvenlik Politikasının tarihi arka planı ve kurumsal çerçevesi. Öğrencilerle birlikte tartışarak her öğrenci için sunum konularının belirlenmesi. | Bache, Ian; Stephen George, Simon Bulmer, Politics in the European Union, Oxford University Press, 2011.pp.466-487. UNHCR refugee statistics *http://www.unhcr.org/figures-at-a-glance.html *How the Schengen Area was Created https://www.youtube.com/watch?v=hPNLgZ8RMYI *History of the Schengen Area https://www.youtube.com/watch?v=xffvPWmoWsQ *Schengen Treaty historical background-EPP group https://www.youtube.com/watch?v=4UXjsajT_EU |
3) | AB'nin Adalet Özgürlük ve Güvenlik Politikası'nın gelişim süreci, kurumsal çerçevesi. Öğrencilerle birlikte tartışarak her öğrenci için sunum konularının belirlenmesi | Bache, Ian; Stephen George, Simon Bulmer, Politics in the European Union, Oxford University Press, 2011, pp.466-487. *World migration IOM https://www.youtube.com/watch?v=dVvsKx7R73M |
4) | Yasal Göç ve AB’nin Mülteci Politikası | “Migration and Asylum”, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2013. *EURODAC https://www.youtube.com/watch?v=1drxATimqGw *Migration from Libya to EU https://www.youtube.com/watch?v=92iEL6k5E6o |
5) | Yasal Göç ve AB’nin Mülteci Politikası | Erika Feller, “Asylum, Migration and Refugee Protection: Realities, Myths and the Promise of Things to Come”, 2006. *EUROPOL https://www.youtube.com/watch?v=Xzh-hDyY1uA *Frontex https://www.youtube.com/watch?v=ju0rI-yevP4 |
6) | Schengen Düzenlemeleri | Elspeth Guild, et.al., “What is Happening to Schengen Borders?”, CEPS Paper in Liberty and Security in Europe, No. 86, December 2015. * Schengen Information System II https://www.youtube.com/watch?v=h6Hhy_enZmU *Schengen Information System II https://www.youtube.com/watch?v=9pv4STLFiI8 |
7) | AB'de vize sorunları. | Steve Peers, EU Justice and Home Affairs Law, Oxford Unv. Press, 2011. |
8) | Ara Sınav | Above readings in the previous weeks |
9) | Türkiye’de Göç ve İltica Politikaları | İçduygu, Ahmet, “Europe, Turkey and International Migration: An Uneasy Negotiation”, http://www.eui.eu/Documents/RSCAS/Research/MWG/201011/01-26-Icduygu.pdf, 2011. |
10) | AB ve Türk vatandaşlarına yönelik vize serbestisi | Seçil Paçacı Elitok, “ A Step Backward for Turkey?: The Readmission Agreement and the Hope of Visa Free Europe”, IPC Mercator Policy Brief, December 2015. |
11) | AB ve Mülteci Krizi | Sergio Carrera, et.al., “EU’s Response to the Refugee Crisis”, CEPS Essay, No.20/ 16 December 2015. *Europe`s migrant crisis Wall Street Journal https://www.youtube.com/watch?v=12FT7cOLaZ4 * Europe`s Migrant Crisis-Five Years on-Deutsche Welle https://www.youtube.com/watch?v=CKjE6hKaLsI *Refugees in Europe- The Guardian https://www.youtube.com/watch?v=0ooecJWPcAY *Dublin Regulation https://www.youtube.com/watch?v=uQqmRkhuMWU *EU`s new Migration Pact https://www.youtube.com/watch?v=DBeVdy7bU-M |
12) | Türkiye-AB Göç Alanında İşbirliği | Benvenuti, Bianca, “The Migration Paradox and EU-Turkey Relations”, IAI Working Papers, 2017. *EU-Turkey refugee deal https://www.youtube.com/watch?v=TE3XgedX-hs https://www.youtube.com/watch?v=0U2bAFzATN0 |
13) | Göç Krizi ve Türkiye-AB İlişkileri | Öner, S., “Turkey as a Strategic Partner of the EU during the Refugee Crisis: The Challenges and Prospects”, Timofey Agarin and Nevena Nancheva (Eds.), A European Crisis: Perspectives on Refugees, Solidarity and Europe, Stuttgart: ibidem-Verlag Pub., 2018. Öner, Selcen, “The Influence of the Economic Crisis and Refugee Crisis on EU Politics: The Challenges and Prospects for Turkey-EU Relations”, Marmara Journal of European Studies, Vol. 24, No. 2, 2016. |
14) | Öğrenci sunumları ve dersin genel değerlendirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The articles or book chapters related with the topics of each week are mentioned in the weekly programme. ---- Haftalık ders okumaları ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir. Her hafta için ilgili kaynak programda belirtilmiştir. |
Diğer Kaynaklar: | Youtube videos on related subjects: *World migration IOM https://www.youtube.com/watch?v=dVvsKx7R73M * Schengen Information System II https://www.youtube.com/watch?v=h6Hhy_enZmU *Schengen Information System II https://www.youtube.com/watch?v=9pv4STLFiI8 *EUROPOL https://www.youtube.com/watch?v=Xzh-hDyY1uA *Frontex https://www.youtube.com/watch?v=ju0rI-yevP4 *Europe`s migrant crisis Wall Street Journal https://www.youtube.com/watch?v=12FT7cOLaZ4 * Europe`s Migrant Crisis-Five Years on-Deutsche Welle https://www.youtube.com/watch?v=CKjE6hKaLsI *Refugees in Europe- The Guardian https://www.youtube.com/watch?v=0ooecJWPcAY *Dublin Regulation https://www.youtube.com/watch?v=uQqmRkhuMWU *EURODAC https://www.youtube.com/watch?v=1drxATimqGw *Migration from Libya to EU https://www.youtube.com/watch?v=92iEL6k5E6o *EU-Turkey refugee deal https://www.youtube.com/watch?v=TE3XgedX-hs https://www.youtube.com/watch?v=0U2bAFzATN0 *EU`s new Migration Pact https://www.youtube.com/watch?v=DBeVdy7bU-M |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 15 |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 95 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |