EUR3331 History of European UnionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR3331 Avrupa Birliği Tarihi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SELCEN ÖNER
Dr. Öğr. Üyesi ZEKERİYA TÜZEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Avrupa siyasi tarihi ve bu tarih boyunca meydana gelen savaş, barış ve Avrupa’yı birleştirme hareketleri incelenir. Avrupa bütünleşmesine neden olan tarihi arka plan analiz edilir. 2. Dünya Savaşı sonrası Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT), Avrupa Ekonomik Topluluğu (AET) ve Avrupa Atom Enerjisi Topluluğu (Euratom)’un kuruluşu, ve Avrupa entegrasyon sürecindeki iniş ve çıkışlar ele alınır. 1970’lerde entegrasyon sürecindeki yavaşlamanın nedenleri ve 1980’lerde özellikle Avrupa Tek Senedi (SEA) sonrası entegrasyon sürecindeki hızlanmanın nedenleri incelenir. Tek pazarın oluşumu ve Euro'ya geçişin yanı sıra Soğuk Savaş döneminin sona ermesinin Avrupa entegrasyon sürecine etkileri ve Avrupa Topluluğu'nun Avrupa Birliği (AB)'ye dönüşme süreci değerlendirilir. AB'nin Orta ve Doğu Avrupa ülkelerine genişleme süreci ve bunun AB'ye kurumsal ve siyasi etkileri tartışılır. Son olarak Lizbon Antlaşması'nın getirdiği kurumsal reformlar ve takip eden gelişmeler, ve Brexit ve sonrasındaki AB’nin güncel sorunları detaylı bir şekilde analiz edilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. Avrupa tarihindeki savaş ve barış ile ilgili gelişmelerin modern Avrupa siyasi düzeninin kurulmasındaki rolünü kavrar;
2. AB entegrasyon tarihindeki önemli dönüm noktalarını tanımlar;
3. Soğuk Savaş sırasında ve sonrasında Avrupa Topluluğu’nun geçirdiği dönüşüm süreçlerini analiz eder;
4. AB’nin Orta ve Doğu Avrupa ülkelerine genişleme sürecini ve bu sürecin Birliğin kurumsal ve siyasi yapısına etkilerini yorumlar;
5. Lizbon Antlaşması’nın AB karar alma süreci ve dış ilişkileri üzerindeki etkisini açıklar;
6. Brexit ve sonrasında AB’nin karşılaştığı güncel AB sorunlarını değerlendirir.

Dersin İçeriği

Avrupa siyasi tarihindeki gelişmeler; 2. Dünya Savaşı sonrasında Avrupa entegrasyon sürecinin evrimi; Soğuk Savaş sonrasında AB entegrasyonunun dönüşümü; Lizbon Antlaşması’nın getirdiği kurumsal değişimler; Brexit ve AB’nin güncel sorunları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış
2) 19. Yüzyılda ve 20. Yüzyılın İlk Yarısında Avrupa & Schuman Planı ve Avrupa Entegrasyon Projesinin Ortaya Çıkışı Dinan, Desmond, “Introduction”, 2014. • Dinan, Desmond, “Finding a Way Forward”, 2014. • EU Commission, Official Website-2022, "The Schuman Declaration – 9 May 1950", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/europe-day/schuman-declaration_en
3) 2. Dünya Savaşı’ndan Sonra Avrupa ve Avrupa Toplulukları Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.45-82. • EU Commission, Official Website-2022, "The history of the European Union", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/history_en
4) Gümrük Birliği’nin Kurulması, Ortak Tarım Politikası, Boş Sandalye Krizi, ve Lüksemburg Uzlaşması Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.83-123.
5) 1970'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki Gelişmeler Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.125-166.
6) 1980'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki gelişmeler. Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union,s.167-204.
7) Avrupa Tek Senedi Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.205-231.
8) Avrupa Birliği Antlaşması (Maastricht Antlaşması) Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264.
9) 1990'larda AB'deki gelişmeler. Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264.
10) Amsterdam Antlaşması'ndan Nice Antlaşması'na:Orta ve Doğu Avrıpa Genişlemesine Hazırlık Süreci Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.265-320.
11) Doğu Genişlemesi: 27 Üyeli AB Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.192-210.
12) Anayasal Antlaşma'dan Lizbon Antlaşması'na. Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.211-222.
13) Sunumlar. Her öğrenci dersle ilgili bir konuda sunum hazırlar.
14) Genel değerlendirme. Öğrenciler dersin tüm okumalarından sorumludur.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Books:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
The textbooks and article listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.

---

Kitaplar:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
Ders izlencesinde yer alan kitaplara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
Diğer Kaynaklar: İşlenen konularla ilgili Youtube videoları ve Internet linkleri

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 15
Sunum 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Rapor Teslimi 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 82
Küçük Sınavlar 4 2
Ara Sınavlar 1 1.5
Rapor Teslimi 1 3
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.