GASTRONOMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR3321 Avrupa Birliği Hukuku Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. CEREN ZEYNEP PİRİM
Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
Öğ.Gör. ABDÜLKADİR KAYA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilere AB hukuk sistemi hakkında temel bilgiler kazandırılması dersin genel amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ortak karar prosedürünün AB içinde daha demokratik bir ortam geliştirip geliştirmediğini değerlendirir.
2. Etkileri bakımından mevzuat düzeylerini (ikincil mevzuat vs birincil mevzuat) birbirinden ayırt eder.
3. İlgili Anlaşma Maddeleri ile içtihatı analiz eder.
4. Farklı üye devletler bazında yönetmelik ve yönergelerin önemini ve etkisini ortaya koyar.
5. Ana ilkeleri ve AB mahkemelerinin rolü de dahil olmak üzere Avrupa Birliği yetkilerinin kapsamını ve sınırlarını açıklar.

Dersin İçeriği

Avrupa Bütünleşmesinin Gelişimi; Komisyon'un Rolü; Bakanlar Konseyi'nin Rolü; Avrupa Parlamentosu'nun Rolü; AB Mevzuatı; Adalet Divanı; Üye Devletlere Karşı Tedbirler; Ön Kararlar; Topluluk Hukukunun Doğrudan Etkisi; AB Hukukunun Üstünlüğü; "Cassis de Dijon" ve Serbest Dolaşımı Kurallarının Gelişimi
"Cassis de Dijon" ve Serbest Dolaşımı Kurallarının Gelişimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Avrupa Bütünleşmesinin gelişimi
2) Avrupa Komisyonu'nun rolü
3) Bakanlar Konseyi'nin rolü
4) Avrupa Parlamentosu'nun rolü
5) AB Mevzuatı
6) Avrupa Adalet Divanı
7) Üye devletlere karşı tedbirler
8) AB'nin aldığı kararların hukuki kontrolü
9) Ön kararlar
10) Topluluk Hukukunun doğrudan uygulanması
11) AB Hukukunun üstünlüğü
12) "Cassis de Dijon" ve Serbest dolaşım kurallarının gelişimi
13) AB Hukuku - çeşitli konular
14) AB Hukuku - çeşitli konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Reading:
PaulCraig and Grainne De Burca, “EU Law”, Oxford University Press, 3rd ed., 2003 (ISBN: 9780199279435)
Recommended Readings:
Trevor C. Hartley , “The Foundations of European Union Law : an Introduction to the Constitutional and Administrative Law of the European Union”, Oxford University Press, 7th ed., 2010 (ISBN: 0199566755)
Nigel Foster, “EC Legislation”, Oxford University Press, 16th ed., 2009 (ISBN: 0199283109)
Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.

Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
Diğer Kaynaklar: Supplemental readings and other media will be assigned on a weekly basis, and can be found via ItsLearning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 80
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.