DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR3321 | Avrupa Birliği Hukuku | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. CEREN ZEYNEP PİRİM Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ Öğ.Gör. ABDÜLKADİR KAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere AB hukuk sistemi hakkında temel bilgiler kazandırılması dersin genel amacıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ortak karar prosedürünün AB içinde daha demokratik bir ortam geliştirip geliştirmediğini değerlendirir. 2. Etkileri bakımından mevzuat düzeylerini (ikincil mevzuat vs birincil mevzuat) birbirinden ayırt eder. 3. İlgili Anlaşma Maddeleri ile içtihatı analiz eder. 4. Farklı üye devletler bazında yönetmelik ve yönergelerin önemini ve etkisini ortaya koyar. 5. Ana ilkeleri ve AB mahkemelerinin rolü de dahil olmak üzere Avrupa Birliği yetkilerinin kapsamını ve sınırlarını açıklar. |
Avrupa Bütünleşmesinin Gelişimi; Komisyon'un Rolü; Bakanlar Konseyi'nin Rolü; Avrupa Parlamentosu'nun Rolü; AB Mevzuatı; Adalet Divanı; Üye Devletlere Karşı Tedbirler; Ön Kararlar; Topluluk Hukukunun Doğrudan Etkisi; AB Hukukunun Üstünlüğü; "Cassis de Dijon" ve Serbest Dolaşımı Kurallarının Gelişimi "Cassis de Dijon" ve Serbest Dolaşımı Kurallarının Gelişimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Avrupa Bütünleşmesinin gelişimi | |
2) | Avrupa Komisyonu'nun rolü | |
3) | Bakanlar Konseyi'nin rolü | |
4) | Avrupa Parlamentosu'nun rolü | |
5) | AB Mevzuatı | |
6) | Avrupa Adalet Divanı | |
7) | Üye devletlere karşı tedbirler | |
8) | AB'nin aldığı kararların hukuki kontrolü | |
9) | Ön kararlar | |
10) | Topluluk Hukukunun doğrudan uygulanması | |
11) | AB Hukukunun üstünlüğü | |
12) | "Cassis de Dijon" ve Serbest dolaşım kurallarının gelişimi | |
13) | AB Hukuku - çeşitli konular | |
14) | AB Hukuku - çeşitli konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Required Reading: PaulCraig and Grainne De Burca, “EU Law”, Oxford University Press, 3rd ed., 2003 (ISBN: 9780199279435) Recommended Readings: Trevor C. Hartley , “The Foundations of European Union Law : an Introduction to the Constitutional and Administrative Law of the European Union”, Oxford University Press, 7th ed., 2010 (ISBN: 0199566755) Nigel Foster, “EC Legislation”, Oxford University Press, 16th ed., 2009 (ISBN: 0199283109) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics. Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics. |
Diğer Kaynaklar: | Supplemental readings and other media will be assigned on a weekly basis, and can be found via ItsLearning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |