ANESTEZİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR2325 Avrupa Birliği Kurumları Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ALPER ECEVİT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. Entegrasyonun Avrupa'yı nasıl değiştirdiğini anlar.
2. AB'deki farklı kurumlar hakkında bilgi ve anlayış kazanır.
3. AB düzeyindeki karar alma yapıları hakkında sağlam bir anlayışa sahip olur.
4. AB üye ülkeleri arasındaki güç dinamikleri hakkında yorum yapar.
5. AB kurumlarının çalışma yöntemini kavrar.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır. Öğrencilere Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu, AB Konseyi, Adalet Divanı gibi kilit oyunculara ve Bölgeler Komitesi ve Avrupa Ekonomik ve Sosyal Komitesi gibi danışma kurumlarına hakkında bilgi verir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin ve zihin haritası tekniğinin tanıtılması Dersten beklentiler
2) Avrupa bütünleşmesinin tarihi Itslearning kaynakları
3) Avrupa Bütünleşmesinin Büyük Teorileri: Uluslarüstülük ve Hükümetlerarasıcılık Itslearning kaynakları
4) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Komisyonu Itslearning kaynakları (Cini, p.42-59, in Warleigh, Cini et al., Chapter 8)
5) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Konseyi Itslearning kaynakları (Sherington, p. 25-39, in Warleigh, Cini et al., Chapter 9)
6) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Parlamentosu Itslearning kaynakları (Burns, p. 62-79, in Warleigh, Cini et al., Chapter 10)
7) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (ECJ ve Asliye Mahkemesi) Itslearning kaynakları (Hunt, p.103-120, in Warleigh)
8) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (Sayıştay ve AB Ombudsmanı) Itslearning kaynakları (Giddings et al., 123-160 in Warleigh) Ödev 1: 1. Zihin Haritası teslimi
9) Ara Sınav
10) Kurumlar ve Aktörler: Çıkar Grupları ve Avrupa Birliği Itslearning kaynakları ( Cini et al., Chapter 12)
11) Avrupa Merkez Bankası Itslearning kaynakları (Howart, p. 82-98, in Warleigh)
12) Danışma Organları: Ekonomik ve Sosyal Komite Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 163-175 in Warleigh)
13) Danışma Organları: Bölgeler Komitesi Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 177-189 in Warleigh)
14) Zihin haritası sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.

-----

Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package
---

İşlenen konularla ilgili Youtube videoları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 33
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 62
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme
7) Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
9) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
10) Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme
11) Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme
12) Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme
13) Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme