MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR2325 | Avrupa Birliği Kurumları | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ALPER ECEVİT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Entegrasyonun Avrupa'yı nasıl değiştirdiğini anlar. 2. AB'deki farklı kurumlar hakkında bilgi ve anlayış kazanır. 3. AB düzeyindeki karar alma yapıları hakkında sağlam bir anlayışa sahip olur. 4. AB üye ülkeleri arasındaki güç dinamikleri hakkında yorum yapar. 5. AB kurumlarının çalışma yöntemini kavrar. |
Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır. Öğrencilere Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu, AB Konseyi, Adalet Divanı gibi kilit oyunculara ve Bölgeler Komitesi ve Avrupa Ekonomik ve Sosyal Komitesi gibi danışma kurumlarına hakkında bilgi verir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin ve zihin haritası tekniğinin tanıtılması | Dersten beklentiler |
2) | Avrupa bütünleşmesinin tarihi | Itslearning kaynakları |
3) | Avrupa Bütünleşmesinin Büyük Teorileri: Uluslarüstülük ve Hükümetlerarasıcılık | Itslearning kaynakları |
4) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Komisyonu | Itslearning kaynakları (Cini, p.42-59, in Warleigh, Cini et al., Chapter 8) |
5) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Konseyi | Itslearning kaynakları (Sherington, p. 25-39, in Warleigh, Cini et al., Chapter 9) |
6) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Parlamentosu | Itslearning kaynakları (Burns, p. 62-79, in Warleigh, Cini et al., Chapter 10) |
7) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (ECJ ve Asliye Mahkemesi) | Itslearning kaynakları (Hunt, p.103-120, in Warleigh) |
8) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (Sayıştay ve AB Ombudsmanı) | Itslearning kaynakları (Giddings et al., 123-160 in Warleigh) Ödev 1: 1. Zihin Haritası teslimi |
9) | Ara Sınav | |
10) | Kurumlar ve Aktörler: Çıkar Grupları ve Avrupa Birliği | Itslearning kaynakları ( Cini et al., Chapter 12) |
11) | Avrupa Merkez Bankası | Itslearning kaynakları (Howart, p. 82-98, in Warleigh) |
12) | Danışma Organları: Ekonomik ve Sosyal Komite | Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 163-175 in Warleigh) |
13) | Danışma Organları: Bölgeler Komitesi | Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 177-189 in Warleigh) |
14) | Zihin haritası sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The PPT files will be shared on ItsLearning following each class. ----- Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir. PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package --- İşlenen konularla ilgili Youtube videoları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 33 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 62 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
2) | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
3) | Karmaşık mekatronik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
4) | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
5) | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | Mekatronik Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |
7) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
11) | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Mekatronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |