PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR2325 | Avrupa Birliği Kurumları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ALPER ECEVİT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Entegrasyonun Avrupa'yı nasıl değiştirdiğini anlar. 2. AB'deki farklı kurumlar hakkında bilgi ve anlayış kazanır. 3. AB düzeyindeki karar alma yapıları hakkında sağlam bir anlayışa sahip olur. 4. AB üye ülkeleri arasındaki güç dinamikleri hakkında yorum yapar. 5. AB kurumlarının çalışma yöntemini kavrar. |
Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır. Öğrencilere Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu, AB Konseyi, Adalet Divanı gibi kilit oyunculara ve Bölgeler Komitesi ve Avrupa Ekonomik ve Sosyal Komitesi gibi danışma kurumlarına hakkında bilgi verir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin ve zihin haritası tekniğinin tanıtılması | Dersten beklentiler |
2) | Avrupa bütünleşmesinin tarihi | Itslearning kaynakları |
3) | Avrupa Bütünleşmesinin Büyük Teorileri: Uluslarüstülük ve Hükümetlerarasıcılık | Itslearning kaynakları |
4) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Komisyonu | Itslearning kaynakları (Cini, p.42-59, in Warleigh, Cini et al., Chapter 8) |
5) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Konseyi | Itslearning kaynakları (Sherington, p. 25-39, in Warleigh, Cini et al., Chapter 9) |
6) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Parlamentosu | Itslearning kaynakları (Burns, p. 62-79, in Warleigh, Cini et al., Chapter 10) |
7) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (ECJ ve Asliye Mahkemesi) | Itslearning kaynakları (Hunt, p.103-120, in Warleigh) |
8) | Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (Sayıştay ve AB Ombudsmanı) | Itslearning kaynakları (Giddings et al., 123-160 in Warleigh) Ödev 1: 1. Zihin Haritası teslimi |
9) | Ara Sınav | |
10) | Kurumlar ve Aktörler: Çıkar Grupları ve Avrupa Birliği | Itslearning kaynakları ( Cini et al., Chapter 12) |
11) | Avrupa Merkez Bankası | Itslearning kaynakları (Howart, p. 82-98, in Warleigh) |
12) | Danışma Organları: Ekonomik ve Sosyal Komite | Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 163-175 in Warleigh) |
13) | Danışma Organları: Bölgeler Komitesi | Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 177-189 in Warleigh) |
14) | Zihin haritası sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The PPT files will be shared on ItsLearning following each class. ----- Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir. PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package --- İşlenen konularla ilgili Youtube videoları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 33 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 62 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |