SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR2061 | Uluslararası Hukuk | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı Devletler Umumi Hukuku'nun genel kavramları hakkında temel bilgileri vermektir.Bunlardan başlıcaları Uluslararası Hukuk'un kaynakları ve Uluslararası Hukuk'un kişileridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Uluslararası sistemin uluslararası hukuka göre nasıl işlediğini anlar; 2. Uluslararası hukukun ana kavramlarını açıklar; 3. Devletlerin uluslararası sistem ve politikadaki rollerini değerlendirir; 4. Devletler ve uluslararası ilişkilerdeki diğer aktörler arasındaki etkileşimin yasal çerçevesini kavrar; 5. Uluslararası hukuktaki güncel konular ve meseleleri akademik olarak tartışır; 6. Uluslararası hukukun teorik ve uygulamalı boyutları hakkında bilgi edinir; 7. Uluslararası hukukun kaynakları, konu başlıkları ve kurumları ile kuvvet kullanımı ve insan hakları hususlarında bilgi edinir. |
Uluslararası hukukta kişilikler ve devletler; uluslararası hukukun gelişimi ve kaynakları; devletler ve uluslararası hukuk; BM ve uluslararası hukuk; sözleşmeler hukuku; uluslararası deniz hukuku; hava sahası, uzay ve uluslararası hukuk; çatışmaların barışçıl çözümü, savaş ve uluslararası hukuk; uluslararası insan hakları hukuku |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Uluslararası Hukuk'a Giriş | |
3) | Uluslararası Hukukta Kişilikler ve Devletler | |
4) | Uluslararası Hukukun Gelişimi ve Kaynakları | |
5) | Devletler ve Uluslararası Hukuk | |
6) | BM ve Uluslararası Hukuk | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Sözleşmeler Hukuku I | |
9) | Sözleşmeler Hukuku II | |
10) | Uluslararası Deniz Hukuku | |
11) | Hava Sahası, Uzay ve Uluslararası Hukuk | |
12) | Uluslararası Hukuk ve Uluslararası Çatışmaların Barışçıl Çözümü | |
13) | Uluslararası Hukukta Kuvvet Kullanımı ve Savaş | |
14) | Uluslararası İnsan Hakları Hukuku |
Ders Notları / Kitaplar: | * Shaw, M., International Law. Cambridge, 2008, Cambridge University Press. * Evans, M. (ed.), International Law, New York, 2018, Oxford University Press. * Evans, M. (ed.) (2019). Blackstone’s International Law Documents. New York: OUP * Dixon, M., McCorquodale R. and Williams, S. (2016). Cases and Materials on International Law. New York: OUP. * Kaya, İbrahim, Basic Documents in International Law, Ankara, 2016, Seçkin Yayınevi. * Baylis, J. et. al. (2017) The Globalization of World Politics, Ch. 19, pp. 301-315. New York: OUP |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 86 |
Ödevler | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | 1 |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | 1 |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | 1 |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | 1 |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | 1 |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | 1 |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | 1 |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | 1 |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | 1 |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | 1 |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek | 1 |