ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEN4058 Biyoekonomi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY BULUT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Bu ders BiyoEkonomi alanına giriş niteliğindedir.
Doğal ürünler ve biyoteknoloji uygulamaları ile gelişmekte olan BiyoEkonomi alanının ve fırsatların tartışılması hedeflenmektedir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.BiyoEkonomi kavramını tanır.
2.Geleneksel BiyoEkonomi ve Bilgi Temelli BiyoEkonomi alanlarını tartışır.

Dersin İçeriği

Ders, BiyoEkonomi ve Bilgi Temelli BiyoEkonomi konularını kapsamaktadır.




Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) BiyoEkonomiye Giriş Okuma
2) Gelişen BiyoEkonomi Öngörüsü Okuma
3) BiyoEkonomiyi Yönlendiren Gelişmeler Okuma
4) Nüfus ve Tüketim Okuma
5) Gıda ve Su Okuma
6) Sağlık Okuma
7) Teknoloji Okuma
8) BiyoEkonominin Bugünkü Durumu Okuma
9) Kurumsal ve Sosyal Faktörler Okuma
10) BiyoEkonomi Sektörü Okuma
11) Gelişen İş Modelleri Okuma
12) Bilgi Temelli BiyoEkonomi Okuma
13) BiyoEkonomide Girişimcilik Okuma
14) Özet Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes, handouts, key papers will be distributed each week.
Diğer Kaynaklar: 1)Long Term Technological and Societal Challenge, The BioEconomy to 2030: Designing a Policy Agenda (www.oecd.org/futures/bioeconomy/2030).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 14 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5