PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4066 | Psikanalitik Kuramın Temel Kavramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Psikoanalitik Teorinin temel kavramlarını öğretir. Öğrencilere bu yaklaşımın önemli temsilcileri hakkında bilgiler sunulacaktır. Öğrenciler bu ders kapsamında Freud'un, Benlik Psikolojisinin ve Nesne İlişkileri Teorisinin ele alındığı pek çok metin okuyacaklar ve bu modellerde kullanılan önemli temel kavramları karşılaştıracaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikoanalitik paradigmanın evrimini açıklar ve diğer temel yaklaşımlarla karşılaştırabilir. 2. Psikoanalitik yaklaşımın temel kavramlarını tanımlar. 3. Psikoanalitik yaklaşımın önemli temsilcilerini tanır. 4. Farklı psikoanalistlerin metinlerini inceler. |
Psikanalizin tarihçesi Psikoanalizin temel kavramları Dürtü Teorisi Nesne İlişkileri Teorisi Benlik Psikolojisi ve Çağdaş temsilcileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoanalize Giriş-Tarihçe | |
2) | Psikoanalize Giriş-Tarihçe | |
3) | Psikoanalizin temel kavramları | |
4) | Psikoanalizin temel kavramları | |
5) | Psikoanalizin temel kavramları | |
6) | Psikoanalizin temel kavramları | |
7) | Arasınav | |
8) | Dürtü Teorisi | |
9) | Dürtü Teorisi | |
10) | Nesne İlişkileri Teorisi | |
11) | Nesne İlişkileri Teorisi | |
12) | Nesne İlişkileri Teorisi | |
13) | Nesne İlişkileri Teorisi | |
14) | Benlik Psikolojisi ve Çağdaş temsilleri |
Ders Notları / Kitaplar: | "." |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 13 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Ödevler | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 3 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 1 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 4 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |