PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4064 | Bilişsel Gelişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SİMAY İKİER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CANSU ORANÇ SEVİNÇLİ Doç. Dr. SİMAY İKİER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bilişsel Gelişim dersi, bebeklikten ergenliğe kadar olan dönemde bilişin ne olduğuna, bilişsel gelişimin temel teorik yaklaşımlarına, ve bebeklikten ergenlik çağına kadar algı, dikkat, bellek, akıl yürütme, ve dil gibi bilişsel becerilerin gelişimlerine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilişsel gelişimle uyumlu bir şekilde temel kavramları, teorileri, ve araştırma yöntemlerini anlamak 2. Bebeklik, erken ve orta çocukluk, ve ergenlik dönemindeki algı, dikkat, hafıza, ve sınıflandırma gelişimini açıklamak 3. Erken ve orta çocukluk ile ergenlik dönemindeki üst bilişsel süreçlerin ve sosyal bilişin gelişimini açıklamak 4. Dil gelişimini açıklamak 5. Bebeklik ve çocukluk çağında medyanın etkisini değerlendirmek 6. Hem okula hazırlık, hem de akademik başarıda bilişsel becerilerin gelişimsel rolünü onaylamak 7. Akademik becerilerin gelişimini açıklamak 8. Bilişsel gelişimin ahlaki gelişim gibi alanlardaki geniş etkisini açıklamak |
Giriş ve Tanıtım Temel Teoriler, Yapılar, ve Araştırma Yöntemleri Bebeklik Çağı: Algı ve Dikkat Anı ve Kavram Gelişimi Geç Bebeklik/ Erken Çocukluk Dönemi: Dil Edinme Erken Çocukluk Dönemi: Algı ve Dikkat Erken Çocukluk Dönemi: Bellek ve Kavram Gelişimi Erken Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Sosyal Biliş Orta Çocukluk Dönemi: Temel Bilişsel Süreçler Orta Çocukluk Dönemi: Uzun süreli Bellek ve Bilginin Esasları Orta Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Bileşik Bilişsel Beceriler Ergenlik Dönemi: Bilişsel Gelişimin Devamı & Bilişsel Gelişimin Geniş Etkileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve genel bakış, | |
2) | Bilişsel gelişimle ilgili kuramsal yaklaşımlar | |
3) | Erken bebeklik, algı. | |
4) | Anı ve Kavram gelişimi | |
5) | Geç Bebeklik/ Erken Çocukluk Dönemi: Dil Edinme | |
6) | Konu tekrarı | |
7) | Erken Çocukluk Dönemi: Algı ve Dikkat | |
8) | Erken Çocukluk Dönemi: Bellek ve Kavram Gelişimi | |
9) | Erken Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Sosyal Biliş | |
10) | Orta Çocukluk Dönemi: Temel Bilişsel Süreçler | |
11) | Orta Çocukluk Dönemi: Uzun süreli Bellek ve Bilginin Esasları | |
12) | Orta Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Bileşik Bilişsel Beceriler | |
13) | Konu tekrarı | |
14) | Ergenlik Dönemi: Bilişsel Gelişimin Devamı & Bilişsel Gelişimin Geniş Etkileri | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Galotti, K. (2011). Cognitive Development: Infancy through Adolescence. Sage: Los Angeles |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 4 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 1 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |