PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4063 | Tüketici Davranışı ve Reklamcılık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere tüketici psikolojisi hakkında iç görü kazandırmaktır. Dönemin sonunda, tüketicilerin neden ve nasıl belirli şekillerde davrandıklarının ve reklamların hayatlarımızı nasıl etkilediğinin altında yatan süreçlerin anlayışına sahip olmalılardır. Ayrıca, reklamcıların etkileme çabalarının daha çok farkında olmalı ve reklamları ikna etme yaklaşımlarını yorumlayabilmelilerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tüketici davranışlarını tanımlar ve tüketicileri etkilemede reklamların rolünü açıklar. 2. Tüketicilerin ürünleri kullanırken, kimliklerini nasıl tanımladıklarını ve ifade ettiklerini açıklar. 3. Tüketicilerin davranışlarının nasıl motive edilmeye ihtiyacı olduklarını açıklar. 4. Tüketici davranışlarda bulunmanın rolünü açıklar. 5. Tüketici davranışları ile ilgili algı süreçlerini tanımlar. 6. Tüketici davranışlarındaki farklı öğrenme süreçlerini açıklar. 7. Tüketicilerin ürün ile ilgili bilgileri nasıl hatırladıklarını ve kullandıklarını açıklar. 8. Tüketicilerin tutumlarının pazarlamacılar ve reklamcılar tarafından nasıl değiştirilebileceğini tanımlar. 9. Reklamcılık yaratıcılığının ve medyanın kullanımının tüketicileri nasıl etkileyebileceğini açıklar. 10. Tüketici karar verme süreçlerini açıklar. |
Bu ders, reklam ve tüketici davranışı alanındaki temel araştırma konularını incelemektedir. Bunlar, benlik; motivasyon ve değerler; algı, öğrenme, ve bellek; tutumlar ve tutum değişimi; reklamcılık yaratıcılığı & medya; tüketici karar verme süreçleri & grup etkisi; global tüketici kültürü gibi konulardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Tüketici Davranış ve Tüketim Kültürü | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3) | Benlik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4) | Motivasyon, Değerler & Katılım | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5) | Algı, Öğrenme, & Bellek | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6) | Algı, Öğrenme, ve Bellek | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7) | Arasınav | |
8) | Tutumlar ve Tutum Değişikliği | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9) | Reklamcılık Yaratıcılığı ve Medya | |
10) | Belgesel Gösterimi ve Tartışma | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11) | Tüketici Karar Süreçleri ve Grup Etkisi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12) | Tüketici Karar Süreçleri ve Grup Etkisi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13) | Küresel Tüketici Kültürü | |
14) | Genel Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Solomon, M. R. (2011). Consumer behavior: Buying, having, and being. New Jersey: Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 6 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 80 |
Ödevler | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 4 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 2 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 1 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |