PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4061 | Psikolojide Etik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu derste, öğrencilerin etik meselelere duyarlılık geliştirmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler, mesleki etik, etik yönetmelik, etik ikilem, etik mantık yürütme ve etik karar verme gibi kavramlar ve TPD Etik Yönetmeliği ve Etik Süreç Yönetmeliği hakkında bilgi edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları tanımlar. 2. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları karşılaştırır ve yorumlar. 3. Etik ilkeleri ve kuralları psikoloji alanındaki farklı alt alanlara uygular. 4. Etik açıdan vakaları inceler ve yorumlar. |
Ahlaki Sistemler, Etik TPD Etik Yönetmeliği TPD Etik Süreç Yönetmeliği Mesleki Etik, Mesleki Etik Kodlar EFPA (Avrupa Psikoloji Dernekleri Federasyonu) Etik Yönetmeliği Etik Mantık Yürütme Sunumlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk Etik Süreç Yönetmeliği | |
1) | Türk Etik Yönetmeliği | |
1) | Ahlaki Sistemler, Etik | |
2) | Mesleki Etik, Mesleki Etik Kodlar | |
3) | EFPA (Avrupa Psikoloji Dernekleri Federasyonu) Etik Yönetmeliği | |
4) | Etik Mantık Yürütme | |
5) | Türk Etik Yönetmeliği | |
6) | Türk Etik Yönetmeliği | |
7) | Türk Etik Yönetmeliği | |
8) | Konu tekrarı | |
9) | Türk Etik Yönetmeliği | |
10) | Türk Etik Süreç Yönetmeliği | |
11) | Türk Etik Süreç Yönetmeliği | |
12) | Türk Etik Süreç Yönetmeliği | |
13) | Sunumlar | |
14) | Türk Etik Süreç Yönetmeliği | |
15) | Sınav | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Korkut,Y. (2010). “Developing a National Code of Ethics in Psychology in Turkey: Balancing International Ethical Systems Guides with a Nation’s Unique Culture. Ethics & Behavior, 20 (3-4), 288-296. Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site) Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site) |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 1 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 1 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 1 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 1 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 5 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 3 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |