PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4060 | Örgüt Psikolojisi Alanında Okumalar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Liderlik, motivasyon, iş tatmini, işe katılım, örgüte bağlılık, iş yerinde adalet konularını içeren örgütsel psikolojinin temel konuları hakkında ileri derecede bilgi sahibi olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Liderliğin esaslarını tartışmak, iş yerindeki farklı liderlik tarzları arasındaki farkları keşfetmek. 2. İş tatminini keşfetmek, bu kavranım iş yerindeki önemini tartışmak. 3. Çalışan özelliği gibi iş tatmini ile ilişkili çeşitli değişkenler hakkında bilgi sahibi olmak. 4. İşe katılım kavramını ve bunun diğer ilgili sonuçlara etkisini keşfetmek. 5. Örgüte bağlılığı tanımlamak, farklı çeşitlerdeki bağlılığı birbirleriyle karşılaştırmak ve bunların çalışan davranışlarına olan etkisini keşfetmek. 6. İş yerinde adalet konusunu tartışmak, iş yerinde adil olmak neden önemlidir? |
Bu derste ele alınacak konular liderlik,motivasyon,birey-çevre uyumu,örgütsel adalet,iş doyumu,örgütsel bağlılık,örgütsel sağlık psikolojisi,olumlu ve olumsuz davranışlar ve diğer örgüt psikolojisi konuları olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş yerinde adalet | |
1) | Derse Giriş | |
2) | Liderlik nedir? Farklı liderlik teorileri ve onları çalışan davranışı üzerindeki etkisi | |
3) | Liderlik teorileri | |
4) | İş tatmini | |
5) | İş tatmini | |
6) | İşe katılım | |
7) | Konu tekrarı | |
8) | Örgüte bağlanma | |
9) | Örgüte bağlanma | |
10) | İş yerinde adalet | |
12) | Arasınav | |
13) | Diğer ilgili konular | |
14) | Diğer ilgili konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Related articles. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 15 |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 40 |
Ödevler | 2 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 3 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 2 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 3 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 3 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 3 |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 4 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | 1 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 4 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | 3 |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 2 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 5 |