PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4060 | Örgüt Psikolojisi Alanında Okumalar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Liderlik, motivasyon, iş tatmini, işe katılım, örgüte bağlılık, iş yerinde adalet konularını içeren örgütsel psikolojinin temel konuları hakkında ileri derecede bilgi sahibi olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Liderliğin esaslarını tartışmak, iş yerindeki farklı liderlik tarzları arasındaki farkları keşfetmek. 2. İş tatminini keşfetmek, bu kavranım iş yerindeki önemini tartışmak. 3. Çalışan özelliği gibi iş tatmini ile ilişkili çeşitli değişkenler hakkında bilgi sahibi olmak. 4. İşe katılım kavramını ve bunun diğer ilgili sonuçlara etkisini keşfetmek. 5. Örgüte bağlılığı tanımlamak, farklı çeşitlerdeki bağlılığı birbirleriyle karşılaştırmak ve bunların çalışan davranışlarına olan etkisini keşfetmek. 6. İş yerinde adalet konusunu tartışmak, iş yerinde adil olmak neden önemlidir? |
Bu derste ele alınacak konular liderlik,motivasyon,birey-çevre uyumu,örgütsel adalet,iş doyumu,örgütsel bağlılık,örgütsel sağlık psikolojisi,olumlu ve olumsuz davranışlar ve diğer örgüt psikolojisi konuları olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş yerinde adalet | |
1) | Derse Giriş | |
2) | Liderlik nedir? Farklı liderlik teorileri ve onları çalışan davranışı üzerindeki etkisi | |
3) | Liderlik teorileri | |
4) | İş tatmini | |
5) | İş tatmini | |
6) | İşe katılım | |
7) | Konu tekrarı | |
8) | Örgüte bağlanma | |
9) | Örgüte bağlanma | |
10) | İş yerinde adalet | |
12) | Arasınav | |
13) | Diğer ilgili konular | |
14) | Diğer ilgili konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Related articles. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 15 |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 40 |
Ödevler | 2 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 4 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 2 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 3 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |