PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4060 Örgüt Psikolojisi Alanında Okumalar Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. SİBEL ÇALIŞKAN
Dersi Veren(ler): Dr. SİBEL ÇALIŞKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Liderlik, motivasyon, iş tatmini, işe katılım, örgüte bağlılık, iş yerinde adalet konularını içeren örgütsel psikolojinin temel konuları hakkında ileri derecede bilgi sahibi olmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Liderliğin esaslarını tartışmak, iş yerindeki farklı liderlik tarzları arasındaki farkları keşfetmek.
2. İş tatminini keşfetmek, bu kavranım iş yerindeki önemini tartışmak.
3. Çalışan özelliği gibi iş tatmini ile ilişkili çeşitli değişkenler hakkında bilgi sahibi olmak.
4. İşe katılım kavramını ve bunun diğer ilgili sonuçlara etkisini keşfetmek.
5. Örgüte bağlılığı tanımlamak, farklı çeşitlerdeki bağlılığı birbirleriyle karşılaştırmak ve bunların çalışan davranışlarına olan etkisini keşfetmek.
6. İş yerinde adalet konusunu tartışmak, iş yerinde adil olmak neden önemlidir?

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak konular liderlik,motivasyon,birey-çevre uyumu,örgütsel adalet,iş doyumu,örgütsel bağlılık,örgütsel sağlık psikolojisi,olumlu ve olumsuz davranışlar ve diğer örgüt psikolojisi konuları olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş yerinde adalet
1) Derse Giriş
2) Liderlik nedir? Farklı liderlik teorileri ve onları çalışan davranışı üzerindeki etkisi
3) Liderlik teorileri
4) İş tatmini
5) İş tatmini
6) İşe katılım
7) Konu tekrarı
8) Örgüte bağlanma
9) Örgüte bağlanma
10) İş yerinde adalet
12) Arasınav
13) Diğer ilgili konular
14) Diğer ilgili konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Related articles.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 15
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 40
Ödevler 2 45
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 10
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 4
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 4
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 4
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 2
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 2
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 3
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 2
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 2
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.