PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4059 Klinik Psikoloji Alanında Okumalar Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere Klinik Psikoloji alanı içerisinde çeşitli konularda okumalar sunmayı amaçlar. Bu konular mesleki unsurları, belirli terapileri, klinik ölçmeyi, psikopatolojik sendromları, şiddet, travma, kültür ve psikopatolojiyi ve etik meseleleri içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Klinik Psikoloji ile ilgili konular üzerine seçili makaleleri tartışır.
2. Klinik psikolojinin katkısını ve insan aklının derin anlayışını geliştirmek için gerekli araştırmaları tanımlar.
3. Klinik Psikoloji ile ilgili yeni araştırma ve çalışma alanlarını sentezler.
4. Literatür bulgularını karşılaştırabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste, klinik Ölçüm meseleleri, Klinik psikolog olmak, günümüzde Klinik Psikolji, psikanalitik eğitim, psikosomatizasyonun ilerleyişi, sağlık psikolojisi, Sağlık psikolojisi araştırmaları, psikanalitik teoride travma, travma araştırmaları, psikoterapi modelleri, kısa psikoterapi ve Psikodinamik model, kültür ve psikopatoloji, Klinik Psikolojide etik ikilemler gibi konular tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Ölçüm meseleleri
2) Klinik psikolog olmak
3) Günümüzde Psikanaliz ve Klinik Psikolji'ye katkıları
4) Psikanalitik eğitim
5) Psikosomatizasyonun ilerleyişi
6) Sağlık Psikolojisi
7) Sağlık psikolojisi araştırmaları
8) Konut tekrarı
9) Psikanalitik teoride travma
10) Travma araştırmaları
11) Psikoterapi modelleri Kısa psikoterapi ve Psikodinamik model
12) Kültür ve psikopatoloji Sunumlar
13) Sunumlar
14) Klinik psikolojide etik ikilemler Sunumlar
15) Yarıyıl sonu sınavı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Each semester various articles selected from PEP Web and PSY Info, depending on the lecturers’ choice.
Diğer Kaynaklar: Additional readings will be given throughout the semester.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 4 4
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 5
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 4
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 4
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 1
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 3
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 2
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 5
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.