PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4059 | Klinik Psikoloji Alanında Okumalar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Klinik Psikoloji alanı içerisinde çeşitli konularda okumalar sunmayı amaçlar. Bu konular mesleki unsurları, belirli terapileri, klinik ölçmeyi, psikopatolojik sendromları, şiddet, travma, kültür ve psikopatolojiyi ve etik meseleleri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Klinik Psikoloji ile ilgili konular üzerine seçili makaleleri tartışır. 2. Klinik psikolojinin katkısını ve insan aklının derin anlayışını geliştirmek için gerekli araştırmaları tanımlar. 3. Klinik Psikoloji ile ilgili yeni araştırma ve çalışma alanlarını sentezler. 4. Literatür bulgularını karşılaştırabilir. |
Bu derste, klinik Ölçüm meseleleri, Klinik psikolog olmak, günümüzde Klinik Psikolji, psikanalitik eğitim, psikosomatizasyonun ilerleyişi, sağlık psikolojisi, Sağlık psikolojisi araştırmaları, psikanalitik teoride travma, travma araştırmaları, psikoterapi modelleri, kısa psikoterapi ve Psikodinamik model, kültür ve psikopatoloji, Klinik Psikolojide etik ikilemler gibi konular tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Ölçüm meseleleri | |
2) | Klinik psikolog olmak | |
3) | Günümüzde Psikanaliz ve Klinik Psikolji'ye katkıları | |
4) | Psikanalitik eğitim | |
5) | Psikosomatizasyonun ilerleyişi | |
6) | Sağlık Psikolojisi | |
7) | Sağlık psikolojisi araştırmaları | |
8) | Konut tekrarı | |
9) | Psikanalitik teoride travma | |
10) | Travma araştırmaları | |
11) | Psikoterapi modelleri Kısa psikoterapi ve Psikodinamik model | |
12) | Kültür ve psikopatoloji Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Klinik psikolojide etik ikilemler Sunumlar | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Each semester various articles selected from PEP Web and PSY Info, depending on the lecturers’ choice. |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be given throughout the semester. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 4 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 1 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 3 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 2 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 5 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |