ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4058 Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Cinsiyet Psikolojisi dersi, psikolojide cinsiyet üzerine olan teorilere ve araştırmalara genel bir bakış sağlar. Bu derste cinsiyet hakkında kalıplaşmış yargılar, cinsiyet farklılıkları teorileri, ve yaşam boyu cinsel kimlik gelişimi tartışılacaktır. Bu derste ayrıca bilişsel beceriler, duygular, ilişkiler, okul, kariyer ve iş, sağlık, stres, ve psikopatoloji gibi hayatın farklı alanlarındaki cinsel farklılıklar hakkındaki araştırmalar üzerinde durulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kültürler arası cinsiyetin hem tanımı, hem de yapısı hakkında bilgi sahibi olmak.
2. Hem cinsiyet araştırmalarının tarihçesi hakkında, hem de cinsiyetle ilgili soruları çalışmak için kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3. Cinsiyet hakkındaki kalıplaşmış yargıları, ve kadınlara ve erkeklere atanan cinsel kimlikleri açıklamak.
4. Sosyal ve bilişsel alanlardaki cinsiyet farklılıkları ve benzerlikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
5. Hayatın farklı alanlarında teorilerin, cinsiyet farklılıkları açısından nasıl izah edildiğini açıklamak.
6. Sağlıkla ilgili davranışlarda ve ruhsal sağlıktaki cinsiyet farklılıklarını açıklamak.
7. İş hayatındaki cinsiyetle alakalı sorunları açıklamak.
8. Bir kategori olarak cinsiyetin insan davranışını nasıl şekillendirdiğini değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak temel konular tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular,cinsiyet rolü tutumları,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: gözlemler,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: teori,başarı,iletişim,arkadaşlık,romantik İlişkiler,iş rolleri ve sağlık ve ruh sağlığı şeklinde olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular
2) Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi
3) Cinsiyet Rolü Tutumları
4) Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Gözlemler
5) Konu tekrarı
6) Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Teori
7) Başarı
8) İletişim
9) Arkadaşlık
10) Romantik İlişkiler
11) Konu tekrarı
12) Sağlık İlişkilerinde ve Sağlıkta cinsel Farklılıklar
13) İş Rolleri ve Sağlık
14) Ruh Sağlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Helgeson, V. (2011). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson.
Brannon, L. (2011). Gender. Psychological Perspectives.Boston MA: Pearson
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Ara Sınavlar 2 13 26
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek