Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu derste ele alınacak ana konular şunlardır: toplumsal cinsiyetin tanımı, felsefi ve politik konuları, toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlar, cinsiyete bağlı karşılaştırmalar: gözlemler, cinsiyete bağlı karşılaştırmalar: teori, başarı, iletişim, arkadaşlık, romantik ilişkiler, iş rolleri ve sağlık. Dersin öğretim yöntemleri ders anlatımı, grup çalışması, okuma, uygulama, tartışmadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular |
Kitaptan 1. bölümün okunması |
2) |
Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi |
Kitaptan 2. bölümün okunması |
3) |
Cinsiyet Rolü Tutumları |
Kitaptan 3. bölümün okunması |
4) |
Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Gözlemler |
Kitaptan 4. bölümün okunması |
5) |
Genel Tekrar |
|
6) |
Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Teori |
Kitaptan 5. bölümün okunması |
7) |
Başarı |
Kitaptan 6. bölümün okunması |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
İletişim |
Kitaptan 7. bölümün okunması |
10) |
Arkadaşlık |
Kitaptan 8. bölümün okunması |
11) |
Romantik İlişkiler |
Kitaptan 9. bölümün okunması |
12) |
Sağlık İlişkilerinde ve Sağlıkta cinsel Farklılıklar |
Kitaptan 10. bölümün okunması |
13) |
İş Rolleri ve Sağlık |
Kitaptan 12. bölümün okunması |
14) |
Ruh Sağlığı |
Kitaptan 13. bölümün okunması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|