PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4057 Aile Terapileri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders aile terapisinin Yapısal Aile Terapisi, Stratejik Aile Terapisi, MRI yaklaşımı, Psikoanalitik Aile Terapisi, Öyküsel Terapi, Yaşantısal Aile Terapisi gibi temel okullarının eleştirel bir değerlendirmesini içerir. Bu dersin sonunda, öğrenciler aile terapisinde kullanılan yöntem ve teknikleri tanırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Psikopatolojiyi açıklamada döngüsel nedenelliği kullanır.
2.Çağdaş aile terapisinde gerekli temel becerileri tanır.
3.Aile terapisindeki temel modelleri karşılaştırır.

Dersin İçeriği

Aile Terapisine Giriş: Tarihçe
Döngüsel Anlayış
Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri
Sistematik aile terapisi
Bowen ve Aile Terapisi
Yapısal Aile Terapisi
Stratejik Aile Terapisi
Deneyime dayanan Aile Terapisi
Psikanalitik Aile Terapisi
Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi
Açıklamaya dayanan Aile Terapisi
Sunumlar
Birleştirici Modeller

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Aile Terapisine Giriş: Tarihçe
2) Döngüsel Anlayış
3) Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri
4) Sistematik aile terapisi
5) Bowen ve Aile Terapisi
6) Yapısal Aile Terapisi
7) Gözden Geçirme
8) Stratejik Aile Terapisi
9) Deneyime dayanan Aile Terapisi
10) Psikanalitik Aile Terapisi
11) Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi
12) Açıklamaya dayanan Aile Terapisi
13) Sunumlar
14) Birleştirici Modeller
15) Sınav
16) Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nichols, M.P. ( 2010 ). Family Therapy. Pearson.
Additional reading will be assigned throughout the semester.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 3
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 2
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 5
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 1
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 4
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 2
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 2
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 2
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.