PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4057 | Aile Terapileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders aile terapisinin Yapısal Aile Terapisi, Stratejik Aile Terapisi, MRI yaklaşımı, Psikoanalitik Aile Terapisi, Öyküsel Terapi, Yaşantısal Aile Terapisi gibi temel okullarının eleştirel bir değerlendirmesini içerir. Bu dersin sonunda, öğrenciler aile terapisinde kullanılan yöntem ve teknikleri tanırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Psikopatolojiyi açıklamada döngüsel nedenelliği kullanır. 2.Çağdaş aile terapisinde gerekli temel becerileri tanır. 3.Aile terapisindeki temel modelleri karşılaştırır. |
Aile Terapisine Giriş: Tarihçe Döngüsel Anlayış Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri Sistematik aile terapisi Bowen ve Aile Terapisi Yapısal Aile Terapisi Stratejik Aile Terapisi Deneyime dayanan Aile Terapisi Psikanalitik Aile Terapisi Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi Açıklamaya dayanan Aile Terapisi Sunumlar Birleştirici Modeller |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Aile Terapisine Giriş: Tarihçe | |
2) | Döngüsel Anlayış | |
3) | Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri | |
4) | Sistematik aile terapisi | |
5) | Bowen ve Aile Terapisi | |
6) | Yapısal Aile Terapisi | |
7) | Gözden Geçirme | |
8) | Stratejik Aile Terapisi | |
9) | Deneyime dayanan Aile Terapisi | |
10) | Psikanalitik Aile Terapisi | |
11) | Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi | |
12) | Açıklamaya dayanan Aile Terapisi | |
13) | Sunumlar | |
14) | Birleştirici Modeller | |
15) | Sınav | |
16) | Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Nichols, M.P. ( 2010 ). Family Therapy. Pearson. Additional reading will be assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 3 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 2 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 1 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 4 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 2 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |