PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4056 | Gelişim Psikolojisinde Seçmeli Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders ergenlik dönemine odaklanmaktadır. Hem ergenliğin tanım, teori ve bilimsel çalışmalarını, hem de ergenlerin akranları, aileyi, kardeşleri, arkadaşları, romantik ilişkileri ve de okulu da içeren biliş ve sosyal yaşam gibi alanlardaki gelişimsel değişimleri incelenecektir. Ayrıca ergenlik sırasında tecrübe edilebien psikososyal problemlerden de bahsedilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ergenliğin sınırlarını tanımlamak ve belirlemek. 2. Ergenlikteki önemli bilişsel, sosyal ve biyolojik değişimleri açıklamak. 3. Ergenlik üzerine teorik bakış açılarını açıklamak. 4. Gelişimsel zorlukları ve ergenlik görevlerini belirlemek. 5. Farklı sosyal durumlardaki ilişkilerde görülen değişimleri açıklamak. 6. Ergenlikteki psikososyal sorunları, stresi ve başa çıkmayı açıklamak. 7. Ergen gelişiminin evrensel ve kültüre özgü yönlerini değerlendirmek. |
Ergen gelişimi çalışmaları Biyolojik değişimler Bilişsel değişimler Sosyal değişimler Aileler Akran grupları Okullar İş, boş zaman, ve medya Kimlik Otonomi Yakınlık ve Cinsellik Başarı ve psikososyal sorunlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergen gelişimi çalışmaları | |
2) | Biyolojik değişimler | |
3) | Bilişsel değişimler | |
4) | Sosyal değişimler | |
5) | Aileler | |
6) | Akran grupları | |
7) | Okullar | |
8) | İş,boş zaman,medya | |
9) | Kimlik | |
10) | Otonomi | |
11) | Yakınlık ve cinsellik | |
12) | Başarı ve psikosoyal konular | |
13) | Yarıyıl sonu sınavı | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Steinberg , L. (2011). Adolescence. New York: McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 2 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 1 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |