PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4056 Gelişim Psikolojisinde Seçmeli Konular Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders ergenlik dönemine odaklanmaktadır. Hem ergenliğin tanım, teori ve bilimsel çalışmalarını, hem de ergenlerin akranları, aileyi, kardeşleri, arkadaşları, romantik ilişkileri ve de okulu da içeren biliş ve sosyal yaşam gibi alanlardaki gelişimsel değişimleri incelenecektir. Ayrıca ergenlik sırasında tecrübe edilebien psikososyal problemlerden de bahsedilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ergenliğin sınırlarını tanımlamak ve belirlemek.
2. Ergenlikteki önemli bilişsel, sosyal ve biyolojik değişimleri açıklamak.
3. Ergenlik üzerine teorik bakış açılarını açıklamak.
4. Gelişimsel zorlukları ve ergenlik görevlerini belirlemek.
5. Farklı sosyal durumlardaki ilişkilerde görülen değişimleri açıklamak.
6. Ergenlikteki psikososyal sorunları, stresi ve başa çıkmayı açıklamak.
7. Ergen gelişiminin evrensel ve kültüre özgü yönlerini değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Ergen gelişimi çalışmaları
Biyolojik değişimler
Bilişsel değişimler
Sosyal değişimler
Aileler
Akran grupları
Okullar
İş, boş zaman, ve medya
Kimlik
Otonomi
Yakınlık ve Cinsellik
Başarı ve psikososyal sorunlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergen gelişimi çalışmaları
2) Biyolojik değişimler
3) Bilişsel değişimler
4) Sosyal değişimler
5) Aileler
6) Akran grupları
7) Okullar
8) İş,boş zaman,medya
9) Kimlik
10) Otonomi
11) Yakınlık ve cinsellik
12) Başarı ve psikosoyal konular
13) Yarıyıl sonu sınavı
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Steinberg , L. (2011). Adolescence. New York: McGraw Hill.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Ara Sınavlar 2 13 26
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 5
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 5
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 5
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 2
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 2
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik).
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 1
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.