PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4054 | Sosyal Psikolojide Seçilmiş Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere yakın ilişkiler hakkında iç görü kazandırmayı amaçlar. Dönemin sonunda, daha mutlu ve doyurucu ilişkilere izin veren yolların gelişmiş anlayışına sahip ve yakın ilişkiler alanındaki teori ve araştırmalara daha tanıdık olmalılardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Yakın ilişkilerin temel yapılarını tanımlar. II. Kişiler arası çekimde dahil olan unsurları açıklar. III. Yakın ilişkierde dahil olan bilişsel faktörleri açıklar. IV. İlişkilerde etkili iletişimin rolünü açıklar. V. İlişkilerin birbirine bağımlı olan yapısını açıklar. VI. Arkadaşlıkların yapısını açıklar. VII. Aşkın farklı türlerini açıklar. VIII. İlişkilerde çatışma ile nasıl başa çıkılacağını açıklar. IX. İlişkilerde ayrışmada dahil olan faktörleri açıklar. X. İlişkileri devam ettirme ve geliştirmenin farklı yollarını açıklar. |
Bu ders, yakın ilişkiler alanındaki temel araştırma konularını incelemektedir. Bunlar, ilişkilerin temel ilkeleri; kişilerarası çekim; sosyal biliş; iletişim; kişilerarası bağlılık; arkadaşlıklar; aşk ve cinsellik; çatışma; ayrışma ve ilişkilerin kaybı; ilişkilerin sürdürülmesi ve onarılması gibi konulardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | İlişkilerin Temel İlkeleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3) | Kişilerarası Çekim | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4) | Sosyal Biliş | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5) | İletişim | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6) | Konu tekrarı | |
7) | Kişilerarası bağlılık | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8) | Arkadaşlıklar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9) | Aşk ve Cinsellik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10) | Çatışma | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11) | Ayrışma ve İlişkilerin Kaybı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12) | Konu tekrarı | |
13) | İlişkilerin Sürdürülmesi ve Tamiri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14) | Genel Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Miller, R.S., Perlman, D., & Brehm, S.S. (2007). Intimate relationships. New York: McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be given throughout the semester. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 32 |
Final | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 4 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 3 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |