PSY4052 Cross-Cultural PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4052 Kültürlerarası Psikoloji Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Dersin amacı psikolojinin farklı alanlarını (sosyal, örgütsel, gelişimsel, deneysel) kültürler arası bir perspektiften açmak ve, kültür ve kültürün davranışa etkileri hakkında akademik ve kişisel bir anlayış geliştirmek için teoriyle uygulamayı karıştırarak, kültür ve kültürel şekillerin psikolojik bakış açısıyla analiz edilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Kültürel ve kültürler arası psikolojiyi tanımlamak.
2. Kültüre özgü bilgiyi ve psikolojik süreçleri tanımak, ve kültürel çeşitlilik konusunu tartışmak.
3. Kültürler arası araştırmanın yöntemlerini adlandırmak.
4.Kültürel açıdan psikolojinin temel bakış açılarının (bilişsel, gelişimsel, klinik, sosyal, davranışsal, ve biyolojik) ayrımını yapmak.
5. Rapor yazma ve raporu sunum olarak hazırlamak

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli başlı konular,kültürler arası psikolojiyi anlamak,kültürler arası psikolojinin yöntemleri,kültürler arası psikolojide eleştirel düşünme,biliş: duyu, algı ve bilinç durumları,zeka,duygu ve motivasyon,insan gelişimi ve sosyalleşme,psikolojik bozukluklar,sosyal algı ve sosyal biliş,sosyal etkileşim,uygulamalı kültürler arası psikoloji: öne çıkan noktalar olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültürler Arası Psikolojiyi Anlamak
2) Kültürler Arası Psikolojinin Yöntemleri
3) Kültürler Arası Psikolojide Eleştirel Düşünme
4) Biliş: Duyu, Algı ve Bilinç Durumları
5) Zeka
6) Duygu ve Motivasyon
7) Konu tekrarı
8) İnsan Gelişimi ve Sosyalleşme
9) Psikolojik Bozukluklar
10) Sosyal Algı ve Sosyal Biliş
11) Sosyal Etkileşim
12) Uygulamalı Kültürler Arası Psikoloji: Öne Çıkan Noktalar
13) Konu tekrarı
14) Sunumlar ve Dersin Gözden Geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shiraev, E. & David, L. A. (2010). Cross-cultural Psychology, 4th Edition. Boston: Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 3 % 45
Ara Sınavlar 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 7 7
Proje 3 3 9
Ara Sınavlar 2 27 54
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.