SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY3053 | Güdülenim ve Duygu Psikolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Psikolojide Motivasyon ve duygu perspektifinden "davranışın nedenleri nelerdir?" sorusu yanıtlanacaktır. Bu dersin amacı insan davranışı konusunda eleştirel perspektifin farklı yollarını göstermektir. Motivasyonun temel konuları ve yaklaşımları tartışılacak, ve motivasyonun psikolojik ihtiyaçlar, sosyal ihtiyaçlar, içsel ve dışsal motivasyon, bilişler ve duygular gibi önemli yönleri ele alınacaktır. Bu konular incelenirken iki önemli soru, "Davranışa ne neden olur?" ve "Davranış neden farklı yoğunlukta olur?", cevaplanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Motivasyonu tanımlamak 2. "Motivasyon neden önemlidir?" sorusunu yanıtlamak 3. Motivasyonun bileşenlerini ayrıştırmak 4. Motivasyon ile ilgili teorileri adlandırmak, farklı teorileri kıyaslayıp karşılaştırmak 5. Duyguyu tanımlamak 6. Duygu ile ilgili teorileri birbirlerinden ayrıştırmak |
Bu derste ele alınacak belli başlı konular;motivasyonun tanımı,tarihsel ve karşılaştırmalı yaklaşımdan motivasyon, içsel ve dışsal motivasyon,psikolojik ihtiyaçlar ve sosyal ihtiyaçlar,hedef belirleme ve hedef için çaba gösterme,bireysel kontrol inancı,duyguların doğası beş temel soru ve duyguların yönleri şeklinde olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Motivasyon nedir | |
3) | Tarihte ve günümüzde motivasyon | |
4) | İç ve dış motivasyon | |
5) | Psikolojik ihtiyaçlar | |
6) | Sosyal ihtiyaçlar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Hedef belirlemek ve hedef için çabalamak | |
9) | Kişisel kontrol inançları | |
10) | Birey ve bireyin gösterdiği çaba | |
11) | Duygunun yapısı | |
12) | Duygunun farklı yönleri | |
13) | Duygu düzenleme | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Reeve, J. (2009). Understanding Motivation and Emotion (5th ed.). Hoboken, NJ: Wiley. |
Diğer Kaynaklar: | Gorman, P. (2004). Motivation and Emotion. New York: Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 2 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |