PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY3051 | Psikolojide Güncel Eğilimler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Pozitif Psikoloji yaklaşık son 15 yıl içerisinde ortaya çıkmıştır. Bu ders öğrencilere hızlı bir şekilde gelişen bu alan hakkında iç görü kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, dönem sonunda, daha mutlu ve doyurucu bir hayat oluşturmaya yardımcı yolların, ve bağışlayıcılık, dirençlilik, umut gibi insanın güçlü yanlarının gelişmiş anlayışına sahip olurlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Pozitif psikolojiyi tanımlar ve neden yeni bir alan olarak ortaya çıktığını açıklar. 2.Mutluluk üzerine farklı bakış açılarını tanımlar ve nasıl ölçülebileceğini açıklar. 3.Pozitif duyguların sağlık üzerindeki rolünü tanımlar. 4. Dayanıklılığı ve kaynaklarını tanımlar. 5. Mutluluğun yaş, cinsiyet, evlilik ve diğer unsurlardan nasıl etkilendiğini açıklar. 6. Para ile mutluluk arasındaki ilişkiyi açıklar. 7. Kişisel amaçları tanımlar ve amacın, amacı devam ettirmenin ve amaca ulaşmanın sağlık üzerindeki etkisi açıklar. 8. Öz düzenlemenin öncüllerini, sonuçlarını ve öz denetim başarısızlığını açıklar. 9. Çeşitli pozitif özelliklerinin insanların kendilerini ve hayatlarını algılamalarını nasıl etkilediğini tanımlar. 10. Erdemlilik ve sağlık arasındaki ilişkiyi tarif eder. 11. Yakın ilişkilerin çeşitli yönlerinin mutluluğu ve sağlığı nasıl etkilediğini tanımlar. |
Bu derste pozitif psikolojinin temel araştırma konuları ele alınacaktır. Bunlar, mutluluğun tanımı ve ölçümü; pozitif duygular ve iyi oluş; dirençlilik; yakın ilişkiler ve iyi oluş;para,mutluluk,ve kültür; kişisel amaçlar; öz denetim ve öz kontrol; olumlu kişilik özellikleri; erdemli oluş ve karakterin güçlülüğü; mutluluk ve hayatın değişik yönleri gibi konulardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Pozitif Psikoloji Nedir? | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3) | Mutluluğun Anlamı & Ölçümü | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4) | Olumlu Duygular & İyi Oluş | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5) | Dirençlilik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6) | Mutluluk & Hayatın Gerçekleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7) | Belgesel Gösterimi & Tartışma | |
8) | Konu tekrarı | |
9) | Para, Mutluluk, & Kültür | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10) | Sağlığa Pencere olarak Kişisel Amaçlar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11) | Öz Denetim & Öz Kontrol | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12) | Pozitif Özellikler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13) | Erdem ve Karakterin Güçlülüğü | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14) | Yakın İlişkiler & İyi Oluş | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Baumgardner, S.R. & Crothers, M.K. (2010). Positive psychology. New Jersey: Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 7 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 4 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |