PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY2005 | Sosyal Psikoloji I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin sosyal psikoloji alanında iç görü kazanmalarını amaçlar. Öğrencilerden, alandaki çeşitli unsurları değerlendirerek düşüncelerimizin ve günlük davranışlarımızın altında yatan temel sosyal psikolojik süreçlerin anlayışını geliştirmeleri beklenir. Öğrencilerin dönem sonunda, kendimizi ve çevremizdeki dünyayı nasıl algıladığımız ve çeşitli durumlarda neden belirli şekillerde davrandığımız hakkında gelişmiş farkındalığa sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sosyal psikolojiyi tanımlar ve insanın sosyal davranışını inceleyen ilgili alanlardan sosyal psikolojiyi ayırt eder. 2. Şemalar, yükleme ve tutumlar gibi sosyal psikoloji kavramlarını tanımlar. 3. Başka insanlarla ilgili izlenimlerimizi şekillendirmede önemli olan bilgileri açıklar. 4. Benlik kavramının kendimizi ve sosyal çevreyi algılamamızı nasıl etkilediğini açıklar. 5. Tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklar. 6. İkna etmenin çeşitli yollarını açıklar. 7.Sosyal Psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntemlerini açıklar 8. Gruba uyum, razı olma ve otoriteye itaat kavramlarını açıklar ve karşılaştırır. 9. Gruba uyum ve otoriteye itaatte etkili olan çeşitli faktörleri açıklar. |
Bu ders, sosyal psikoloji alanındaki temel araştırma konularını inceler. Bunlar, sosyal biliş; sosyal algı; benlik; tutumlar ve tutum değiştirme; önyargı; sosyal etki gibi konulara odaklanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Sosyal Psikolojiye Giriş | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3) | Metodoloji | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4) | Sosyal Biliş | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5) | Sosyal Algı | |
6) | Sosyal Algı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7) | Konu tekrarı | |
8) | Benlik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9) | Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10) | Tutum & Tutum Değişimi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11) | Sosyal Etki ve Uyma | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Genel Tartışma ve Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Taylor, S.E., Peplau, L.A., & Sears, D.O. (2006). Social psychology. New Jersey: Prentice Hall. Aronson, E., Wilson, T.D. & Akert, R. M. (2018) Social Psychology, 9th Edition Pearson. ISBN: 9780133936544 / 0133936546 |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 38 |
Ara Sınavlar | 2 | 32 |
Final | 1 | 27 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 3 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |