DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY1004 | Psikolojinin Temelleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HALE ÖGEL BALABAN Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ Doç. Dr. SİMAY İKİER Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE Arş.Gör. CAN SOYLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere psikoloji bilimi ve psikolojinin uygulaması hakkında bir giriş ve genel bir bakış vermek üzere tasarlanmıştır. Bu derste, öğrencilere psikolojinin tarihi, bakış açıları, teorileri, alanları, ve zorlukları hakkında bakış açısı sağlanacak ve öğrenciler insan davranışının bilimsel çalışmaları ve zihinsel süreçler hakkında bilgi edinecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikolojinin teorik (örneğin bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örneğin sağlık psikolojisi) tanımak. 2. Psikolojinin temel teorileri ve yaklaşımları hakkında bilgi edinmek(örneğin davranışsal, bilişsel). 3. Duyu ve algıyı tanımlamak, ve bu iki kavramı günlük kullanımda birbirinden ayırmak. 4. Öğrenme teorileri ve koşullanmanın temel prensipleri hakkında bilgi edinmek. 5. Sosya psikolojideki temel kavramları öğrenmek. 6. Bellek ve bellekle ilgili farklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmek. 7. Motivasyonu tanımlamak ve motivasyon ile duygu hakkındaki temel yaklaşımları öğrenmek. 8. Zeka ile ilgili farklı yaklaşımları öğrenmek. 9. Kişilik ve bazı kişilik teorileri hakkında bilgi edinmek. 10. Stres ve başa çıkmayı tartışmak ve bunların sağlıkla ilişkileri hakkında bilgi edinmek. |
Bu derste ele alınacak belli başlı konular psikolojinin tanımı,duyum ve algı,öğrenme: tecrübenin rolü,sosyal düşünme ve davranış,bellek,motivasyon ve duygu,zeka,kişilik,hayata uyum: stres, başa çıkma ve sağlık şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Giriş: Psikoloji nedir? | |
3) | Duyum ve Algı | |
4) | Duyum ve Algı | |
5) | Öğrenme: Tecrübenin rolü | |
6) | Sosyal Düşünme ve Davranış | |
7) | Sosyal Düşünme ve Davranış | |
8) | Bellek | |
9) | Motivasyon ve duygu | |
10) | Normal olmayan davranışlar | |
11) | Zeka | |
12) | Kişilik | |
13) | Hayata uyum: Stres, başa çıkma ve sağlık | |
14) | Konu tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Passer, M. W. & Smith, R. E. (2009). Psychology: The Science of Mind and Behavior (4th ed.). New York: McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Passer, M. W. & Smith, R. E. (2009). Psychology: The Science of Mind and Behavior (4th ed.). New York: McGraw-Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 2 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 80 |
Ödevler | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |