REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4007 Çağdaş Sosyolojik Teorileri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, güncel sosyal ve kritik kuramlar alanındaki son teoriler, konular ve tartışmalara öğrencilerin aşina olmasını sağlamaktır. Ders önemli temalar altında ayrıntılı inceleme yaparak çağdaş sosyoloji kuramlarının eleştirel bir analizini sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Freud, Nietzche, ve Marx'ı hatırlamak
2) Postmodern sosyal kuramın klasik sosyoloji kuramdan farkının farkına varmak
3) Semiotics ve yapısalcılık üstüne konuşmak
4) Otoriter ideoloji ve aile bağlamında Frankfurt Okulu hakkında konuşmak
5) Psikoanaliz ve Lacan üzerine konuşmak
6) Postmodern durum üzerine konuşmak
7) Derrida'nın yapısökümü üstüne konuşmak
8) Deleuze ve Guattari'nin anti-ödip üstüne konuşmak
9) Foucault üzerinden panopticism, disiplin gözetleme, söylem, beden ve popülasyon hakkında konuşmak
10) Post-feminist kuram ve eleştirel kuram üstüne konuşmak
11) Orientalism ve post-colonial kuram üstüne konuşmak
12) Küreselleşme ve post-nationalist kuram üstüne konuşmak

Dersin İçeriği

Bu ders modernite, gösterge bilim, bilinçdışı, feminizm, Nietzsche ve Marx'ı yeniden okumak, yapisöküm, orientalizm ve postkolonyalizm hakkındaki postmodern kuramlar olarak adlandırılan temel okumalar üzerinedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: Ders programının üstünden gitmek
2) Klasik Sosyoloji Kuramı
3) Postmodern Sosyal Kurama Giriş
4) Ferdinand Saussure: Semiotiks ve Yapısalcılık
5) Frankfurt Okulu
6) Psikoanaliz ve Jaques Lacan
7) Postmodern Durum
8) Jacques Derrida ve Yapı Söküm
9) Michel Foucault: Panopticizm, Disiplin, Gözetim, Söylem, Beden, Nüfus (1)
10) Michel Foucault: Panopticizm, Disiplin, Gözetim, Söylem, Beden, Nüfus (2)
11) Feminist Kuram
12) Orientalizm and Post-Kolonyal Kuram (1)
13) Orientalizm and Post-Kolonyal Kuram (2)
14) Küreselleşme ve Post-Milliyetçilik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course reader will be given weekly
Diğer Kaynaklar: D. P. Johnson (2008) “Classical Stage European Sources of Sociological Theory”, ch 1, in D. P. Johnson Contemporary Sociological Theory: An Integrated Multi-level Approach New York: Springer. (23-51)
G. Ritzer (1997) “Postmodern Social Theory, Sociology and Sociological Theory”, ch 1, in G. Ritzer Postmodern Social Theory Toronto: McGraw-Hill. (1-17)
G. Ritzer (1997) “The Development of Postmodern Sociology”, ch 2, in G. Ritzer Postmodern Social Theory Toronto: McGraw-Hill. (18-36)
Ferdinand Saussure, Selection from Course in General Linguistics (8-17, 65-9, 110-9)
John E. Joseph “The Linguistic Sign”, Cambridge Companions Online, Cambridge University Press. (59-75)
Erich Fromm “The Method and Function of an Analytic Social Psychology”, in A. Arato and E. Gebhardt, eds., The Essential Frankfurt School Reader. (477-96)
Wilhelm Reich “The Authoritarian Ideology and the Family in the Mass Psychology of Fascism”, The Mass Psychology of Fascism. (34-74)
Max Horkheimer “Authoritarianism and the Family”, in R. N. Anshen, ed., The Family: Its Function and Destiny (359-74)
Kaja Silverman “The Subject”, The Subject of Semiotics. (127-193)
Thedor W. Adorno (1968) “Late Capitalism or Industrial Society?” (1-11)
Fredric Jameson (1991) “Postmodernism or, The Cultural Logic of Late Capitalism” in F. Jameson Postmodernism or, The Cultural Logic of Late Capitalism Verso. (1-14)
Jean-Francois Lyotard (1979) “The Postmodern Condition: A Report on Knowledge” in J.F. Lyotard The Postmodern Condition: A report on Knowledge, Manchester: Manchester University Press. (1-14)
Bary Smart “The Postmodern Paradox”, Modern Conditions and Postmodern Controversies. (141-82)
Elizabeth Gross “Derrida and the Limits of Philosophy” (26-42)
Jonathan Culler “Deconstruction”, On Deconstruction: Theory and Criticism After Structuralism. (85-110, 165-91)
Ronald Bogue “Anti-Oedipus: Nietzschean Desiring Production and the History of Representation”, Deleuze and Guattari. (83-106)
Ronald Bogue “The Grand Proliferation: Regimes of Signs and Abstract Machines in Thousand Plateaus”, Deleuze and Guattari. (124-49)
G. Ritzer (1997) “Michel Foucault Part1: Archaeology of Knowledge, Genealogy of Power” in G. Ritzer Postmodern Social Theory Toronto: McGraw-Hill. (37-62)
G. Ritzer (1997) “Michel Foucault Part2: Sexuality, Power, and Self” in G. Ritzer Postmodern Social Theory Toronto: McGraw-Hill. (63-75)
Elizabeth Gross (1986) “What is Feminist Theory?”, in C. Pateman and E. Gross, eds., Feminist Challenges: Social and Political Theory Boston: Northeastern University Press. (190-204)
“Feminist Theory”, in James Farganis, ed., Readings in Social Theory: The Classic Tradition to Post-Modernism (Dorothy Smith: Women’s Experience as a Radical Critique of Sociology). (376-87)
Gayatri Chakravorty Spivak “Feminism and Critical Theory” In Other Worlds: Essays in Cultural Politics. (77-92)
Leela Gandhi “Edward Said and his Critics” Postcolonial Theory: A Critical Introduction. (64-80)
Leela Gandhi “Postcolonalism and Feminism” Postcolonial Theory: A Critical Introduction. (81-101)
Leela Gandhi “Imagining Community: The Question of Nationalism” Postcolonial Theory: A Critical Introduction. (102-21)
Leela Gandhi “One World: The Vision of Postnationalism” Postcolonial Theory: A Critical Introduction. (122-40)
Badiou. Ethics.
Ronald Bogue “Deleuze’s Nietzsche: Thought, will to power, and the eternal return”, Deleuze and Guattari. (15-34)
Friedrich Nietzsche: The Will to Power. (104-7)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ödev 10 % 30
Sunum 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 12 12
Ödevler 10 3 30
Rapor Teslimi 1 40 40
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2