LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3058 Faşizm Teorileri, Milli Sosyalizm ve Aşırı Sağ Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. İLHAN ZEYNEP KARAKILIÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Robert Paxton, faşizmi “toplumun çöküşü, aşağılanması veya mağduriyeti ile saplantılı bir uğraş ve bununla birlikte birlik, enerji ve saflık kültleriyle telafi edilen bir siyasi davranış biçimi; kararlı milliyetçi militanlardan oluşan kitle tabanlı bir partinin, geleneksel seçkinlerle huzursuz ama etkili bir işbirliği içinde demokratik özgürlükleri terk ettiği ve iç temizliği ve dış genişlemeyi kurtarıcı bir şiddetle ve etik ya da yasal sınırlamalar olmadan izlediği bir yapı” olarak tanımlar. Faşizm, modern zamanların en acımasız ve yıkıcı ideolojilerinden biri olarak düşünülmüştür. Holokost, etnik temizlik ve diğer şiddet biçimleri, faşist ve milliyetçi ideolojiler aracılığıyla gerçekleşmiştir.

Bu dersin amacı, öğrencilere faşizm ve Nasyonal Sosyalizm hakkında bir giriş sunmak ve bu dünya görüşlerinin modern dönemdeki önemini değerlendirmek için bir temel sağlamaktır. Dersin bir diğer amacı ise aşırı sağ ve muhafazakar rejimler ve ideolojiler ile faşizm arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, Japonya ve Türkiye gibi ülkelerdeki faşist ve aşırı sağ rejim ve hareketleri de inceleyeceğiz.

Bu ders, fikirlerin serbestçe tartışılabileceği bir ortam yaratmayı ve yukarıda belirtilen konular üzerinde eleştirel düşünmeyi geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Faşist İdeolojilerin Temellerini Anlamak
2)Faşist Hareketlerin Tarihsel Bağlamını Analiz Etmek
3)Faşist Hareketler ile Geleneksel Seçkinler Arasındaki Dinamikleri İncelemek
4)Faşizm ile Muhafazakar Rejimler Arasındaki İlişkiyi Keşfetmek
5)Farklı Ülkelerdeki Faşist Hareketleri Karşılaştırmak
6)Çağdaş Aşırı Sağ Hareketleri Analiz Etmek İçin Eleştirel Bir Çerçeve Geliştirmek
7)Faşist Rejimlerde Şiddet ve Zorlamanın Rolünü, eleştirel düşünme ve sınıf içi sunumlar yaparak değerlendirmek
8)Araştırma ve yorumlama becerileri geliştirerek çeşitli meslek dallarında işverenler tarafından değer verilen geniş bir yelpazede aktarılabilir yetenekler kazanmak

Dersin İçeriği

Bu ders, faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağın doğuşu ve gelişiminin analizidir. Derste üç ana bölüm vardır ve her bölümün belirli bir amacı vardır. Bu dersin ilk bölümünde faşizm, Nazizm ve sağ tanımlanacaktır. İkinci bölümde faşizm, Nazizm ve aşırı sağın geçmişi analiz edilecektir. Üçüncü ve son bölümde benzerlikler, faşizm ve sağ rejimlerin çeşitli örneklerinin benzerlikleri ve farklılıkları tanımlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders içeriği Ders Programı İncelemesi
2) Faşizm ve milli sosyalizm tanımları Roger EATWELL, Fascism: A History
3) Faşizm fenomeninin detaylı incelenmesi Mark NEOCLEOUS, Fascism. Robert PAXTON, The Anatomy of Fascism
4) Faşizm ve "olağanüstü hal" Carl SCHMITT, The Concept of Political. Giorgio AGAMBEN, The State of Exception.
5) Faşizmin üretimi Stanley G. PAYNE, A History of Fascism: 1914-1945
6) Faşizmin doğası var mıdır? Roger GRIFFIN, The Nature of Fascism.
7) Konu tekrarı ve vize Sınav
8) Faşizmin doğuşu Zeev STERNHELL, The birth of fascist ideology: From cultural rebellion to political revolution.
9) Faşizm ve iktidar Michael MANN, Fascists.
10) Faşist ideoloji ve iktidar Mark MAZOWER, Dark Continent:Europe’s Twentieth Century. Ian KERSHAW, The Nazi Dictatorship:Problems and Perspectives of Interpretation
11) Pratikte faşizm David RENTON, Fascism: Theory and Practice
12) Bugün faşizm Robert PAXTON, Five Stages of Fascism
13) Faşist ideoloji ve Türkiye Tanıl BORA, Türkiye’de Faşist İdeoloji:“Hürriyet Değil, Faşizm Gibi Bir İdare İstiyoruz!”
14) Ödev teslimi ve araştırma projesi sunumu Araştırma bulgularının ve analizinin sınıfta PowerPoint sunumu. 15 dakikalık sunum ve geri bildirim.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Constantin Iordachi. Comparative Fascist Studies. London: Routledge, 2010.
Aristotle Kallis. The Fascism Reader. London: Routledge, 2008.

Ders notları Itslearning kütüphanesinde sağlanmaktadır.

Course notes are provided on Itslearning library.
Diğer Kaynaklar: Diğer gerekli okumalar Itslearning üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. Herhangi bir materyale erişimde sorun yaşarsanız, lütfen dersin öğretim görevlisi ile iletişime geçin.

Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak