Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağ hakkında detaylı bir analiz yapmaktır. Dersin bir diğer amacı da aşırı sağcı ve muhafazakar rejimler ve ideolojiler ile faşizm arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Ayrıca Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, Japonya ve Türkiye gibi ülkelerde faşist ve aşırı sağ rejimler ve hareketler kıyaslanacak ve değerlendirilcektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders içeriği |
|
2) |
Faşizm ve milli sosyalizm tanımları |
Roger EATWELL, Fascism: A History |
3) |
Faşizm fenomeninin detaylı incelenmesi |
Mark NEOCLEOUS, Fascism.
Robert PAXTON, The Anatomy of Fascism
|
4) |
Faşizm ve "olağanüstü hal" |
Carl SCHMITT, The Concept of Political.
Giorgio AGAMBEN, The State of Exception.
|
5) |
Faşizmin üretimi |
Stanley G. PAYNE, A History of Fascism: 1914-1945 |
6) |
Faşizmin doğası var mıdır? |
Roger GRIFFIN, The Nature of Fascism. |
7) |
Konu tekrarı ve vize |
|
8) |
Faşizmin doğuşu |
Zeev STERNHELL, The birth of fascist ideology: From cultural rebellion to political revolution. |
9) |
Faşizm ve iktidar |
Michael MANN, Fascists. |
10) |
Faşist ideoloji ve iktidar |
Mark MAZOWER, Dark Continent:Europe’s Twentieth Century.
Ian KERSHAW, The Nazi Dictatorship:Problems and Perspectives of Interpretation
|
11) |
Pratikte faşizm |
David RENTON, Fascism: Theory and Practice |
12) |
Bugün faşizm |
Robert PAXTON, Five Stages of Fascism |
13) |
Faşist ideoloji ve Türkiye |
Tanıl BORA, Türkiye’de Faşist İdeoloji:“Hürriyet Değil, Faşizm Gibi Bir İdare İstiyoruz!” |
14) |
Ödev teslimi ve araştırma projesi sunumu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. |
|
4) |
Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak |
2 |
5) |
Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek.
|
|
6) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
7) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
8) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
9) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
10) |
Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak |
|
11) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
12) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
13) |
Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak |
|
14) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|