ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3057 | Cinsiyet Sosyolojisi Okumaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PINAR MELİS YELSALI PARMAKSIZ |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere cinsiyet çalışmalarında, aynı zamanda önemli küresel konulari, problemleri ve cinsiyet sosyolojisindeki bulgulari anlamada sosyolojik yaklasimin nasil anlasilmasi gerektiğini ogretmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanması beklenir; 1. Sosyolojik bir kavram olarak toplumsal cinsiyet hakkında bilgi sahibi olur. 2. Cinsiyete özgü tartışmalar hakkında bir anlayış geliştirir. 3. Toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında bilgi geliştirir (BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında Hedef 5). 4. Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda ulusötesi bir anlayış kazanır. 5. Toplumsal cinsiyet sosyolojisini belirli ülke vakalarıyla, özellikle de Türkiye'yle ilişkilendirir. |
Ders, toplumsal cinsiyet çalışmalarının temel kavramlarını tanıtmakta ve ulusal ve ulusötesi düzeyde toplumsal cinsiyete özgü konulardaki başlıca tartışmaları açmaktadır. Ders, öğrencilere konuyla katılımcı bir katılım fırsatı vermek için tasarlanmıştır. Bu amaçla dersler, atanan filmlere/belgesellere ve atanan metinlere dayalı sınıf tartışmaları etrafında düzenlenmektedir. Derste ayrıca saha gezilerini de içerir. Dersin sonunda öğrencilerin toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında eleştirel bir bilgiye sahip olmaları ve önemli tartışmalar hakkında toplumsal cinsiyete duyarlı bir bakış açısı kazanmaları beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giris | |
2) | Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliğin | Haftalık okumalar |
3) | Toplumsal Cinsiyet Kapsayıcı Dil | |
4) | Erkekler ve Erkeklikler | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
5) | Erkekler ve Erkeklikler | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
6) | Ulusötesi Karşılaşmalar ve Toplumsal Cinsiyet | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
7) | İslam ve Feminizm | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
8) | LGBTQ: Haklar | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
9) | LGBTQ: Aktivizm | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
10) | Dijital Feminist Aktivizm | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
11) | Türkiye'nin Cinsiyet Rejimi | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
12) | Feminist Ütopya | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
13) | Final Projesi Sunumları | |
14) | Final Projesi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Jackson, S., & Scott, S. (Eds.). (2006). Gender: A sociological reader. Stevi Jackson and Sue Scott (eds.). Routledge. (1-26). Davies, B. (2006). “Becoming Male or Female,” Gender: A sociological reader. Stevi Jackson and Sue Scott (eds.). Routledge. (280-290). bell hooks. (2000) Feminism for Everybody, South End Press, Cambridge (1-6). Connell, R. W. (2005) Masculinities. University of California Press. pp. 71-81. Sancar, S. (2011). Erkeklik: İmkansız iktidar: Ailede, piyasada ve sokakta erkekler. Metis.pp. 111-119, 154-174, 265-300, 3001-309. Toksoy, N. G., & Taşıtman, A. (2015). ‘Ceremonial Circumcision’ as One of the Mechanisms Which Enables the Regeneration and Intergenerational Transmission of Manhood Culture in Turkey. Masculinities: A Journal of Identity and Culture, (3), 156-188. Larochelle, D. L. (2019). “Brad Pitt Halal” and the Hybrid Woman: Gender Representations and Religion through Turkish Soap Operas. ESSACHESS–Journal for Communication Studies, 12(2 (24)), 61-78. Anwar, Z. (2007). Islam and Women’s Rights. UCLA, Occasional Papers, Islam and Women’s Rights (escholarship.org). Keskin-Kozat, B. (2003). Entangled in secular nationalism, feminism and Islamism: The life of Konca Kuriş. Cultural Dynamics, 15(2), 183-211. Arat, Z. F. K., & Nuňez, C. (2017). Advancing LGBT rights in Turkey: Tolerance or protection?. Human Rights Review, 18(1), 1-19. Zengin, A. (2019). The Afterlife of Gender: Sovereignty, Intimacy and Muslim Funerals of Transgender People in Turkey. Cultural Anthropology, 34(1), 78-102. Butler, J. (2004). Beside oneself: On the limits of sexual autonomy. Undoing gender, 17, 39. Mendes, K., Ringrose, J., & Keller, J. (2018). # MeToo and the promise and pitfalls of challenging rape culture through digital feminist activism. European Journal of Women's Studies, 25(2), 236-246. Yelsalı Parmaksız, Pınar Melis, “Paternalism, Modernization, and the Gender Regime in Turkey”, Aspasia, International Yearbook of Central, Eastern and South Eastern European Women’s and Gender History, Vol. 10, 2016: 40-62 Course materials will be uploded to Itslearning. Additional audio-visual sources will be provided thoroughly. Ders malzemeleri Itslearning'e yüklenecektir. İlave haftalık okumalar/görsel malzemeler dönem içinde öğrencilere verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |