GASTRONOMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3056 | Suç Sosyolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1)Suç ve kriminoloji kavramlarını tanımlayabilecek, 2)Krimioloji ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi algılayabilecek, 3)Suç ve suçluluğun ölçümünü kavrayabilecek, 4)Suçun gürünüm biçimlerini anlayabilecek, 5)Klasik ve Neo-klasik okulun suç ve suçluluk üzerine açıklamalarını anlayabilecek, 6)Suçun biyolojik temellerini analiz edebilecek 7)Suçlu davranışın psikolojik ve psikiyatrik temelerini anlayabilecek, 8)Suçlulukta sosyal gelişim ve sosyal süreçlerin önemini kavrayabilecek, 9)Sosyal çatışma kuramının suçluluk üzerine açıklamalarını analiz edebilecek, 10) Şahsa yönelik suçları anlayabilecek, 11)Sosyal politika ve suçlu davranışa müdahale arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek, 12) Sosyolojik perspektiften suç önleme politikalarını analiz edebilecek, |
Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kriminoloji nedir ? | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
2) | Kriminoloji ve sosyolojik perspektif | Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall. |
3) | Suç ve suçlu davranışı ölçme Resmi suç istatistikleri ve etkili kullanımları | John Tierney(2005). Criminology, Theory and context, Longman, Pearson. |
4) | Kriminal davranışın ölçümü ve görünümü Kriminal davranışın sosyal görünümleri | Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall. |
5) | Suçun görünümleri – Temel suç biçimleri | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
6) | 1. ARA SINAV | |
7) | Suçun biyolojik temelleri Kriminal davranışın biyolojik temelleri var mıdır ? | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
7) | Suçu Açıklayan teoriler Klasik ve Neo-klasik düşünce | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
8) | Suçun Psikolojik ve Psikiyatrik temelleri | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
9) | Sosyolojik teoriler : Sosyal yapı | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
10) | Sosyolojik teoriler:Sosyal süreçler ve sosyal gelişim | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
11) | Sosyolojik teoriler: Sosyal çatışma | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall |
12) | 2. ARA SINAV | |
13) | Suçlu davranış biçimleri Şahsa yönelik suçlar | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
14) | Mala yinelik suçlar | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
Ders Notları / Kitaplar: | “Criminology Today: An integrative Introduction”, Frank Schmalleger, Pearson, Prentice Hall, 2006. “Criminology, A Sociological Understanding”, Steven Barkan, Pearson, Prentice Hall, 2009. “Criminology: Theory and Context”, John Tierney, Longman, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be provided Ek okumalar sağlanacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |